pondělí 11. března 2013

Fotohádanka: Poznáte se? A poznáte budovu v pozadí?

Před měsícem vrcholilo masopustní veselí, a tak jsem jako vzpomínku na nějaký dávnější fašank vybral tuto fotografii. Je u ní napsáno "Fašank kdysi", tj. nevíme přesně kdy a koho zachycuje. Možná, že se nám podaří tuto mezeru zaplnit, podobně jako jsme ji před časem upřesnili i u známého topolu linda. Fotografii si kliknutím můžete trošku zvětšit.
Mě však na fotografii zaujala i budova v pozadí. Určitě ji poznáte bez mučení. Měla by to být ozdoba Božic. Stojí v centru, které pomalu ale jistě dostává krásnou podobu, má svou bohatou historii (i smutnou) a po stavebních úpravách zde stojí i dnes, i když už to není sýpka. Co to vlastně dneska je?
                   Ladislav Nevrkla

7 komentářů:

  1. Tak lidi jsem nepoznala, ale v bílé košili vpředu sedí pan učitel Fišer. Chvíli v Božicích učil.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě bych doplnila, že foto může být tak kolem roku 1965-67. Pan učitel poté odešel a později jsem se dočetla, že pracoval jako redaktor časopisu pro mládež, "Sedmička". V pozadí sýpka.

    OdpovědětVymazat
  3. Přivítám jakoukoliv vzpomínku na pana učitele Fišera. Mám takový dojem, že krátce po listopadu 1989 se v Božicích jako novinář objevil. (lan)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ozvi se mi na antonin.fischer@czechtop100.cz

      Vymazat
    2. Ozvi se mi na antonin.fischer@czechtop100.cz

      Vymazat
  4. Pan učitel v bílé košili je můj otec, Antonín Fischer. Pracoval později v Praze jako redaktor Sedmičky pionýrů, později ve Květech. Dnes tuším spolupracuje s neziskovkou TOP Czech 100. Někdy počátkem 70. let se rodiče rozvedli, kontakty poněkud váznou. Na tuto stránku jsem se dostal díky p. Nevrklovi, jehož jsem oslovil v rámci pátrání po historii předků. Uvítám jakékoliv informace nebo osobní zkušenosti, týkající se rodiny Fischerů. Kontakt roman.fischer@email.cz. Pěkný den všem přeje Fischer Roman.

    OdpovědětVymazat