sobota 2. března 2013

Když je týden "Blbec" aneb na tapetě sníh, karneval a fotbal

Před týdnem by mě nenapadlo, že se během sedmi dní může stát tolik událostí, které jindy zaberou měsíce či léta, nebo se vůbec nestanou. A tak bych rád tento "týden blbec" dneska uzavřel a nechal ho historii. Ale teďka pěkně popořádku.
Minulý víkend byl všechno možné, jenom ne příchod jara. Od rána jsme byli zasypáváni sněhovými vločkami a firma Bořivoj Čada vzorně a trpělivě po celý den protahovala božické ulice, uličky a cesty. A tak jsem ji na tomto webu pochválil Jenže ouha ...! Podobně jako u příspěvku z odpoledního dětského karnevalu propukly "k věci" nebývalé emoce! Pusti - nepustit?! Komentovat - nekomentovat?! Je to dobře - je to špatně?! Řekl bych, že je třeba to vzít s nadhledem a sebevědomě. Ti, o nichž jsem psal, si zasloužili pochvalu, ti, kteří k tomu chtěli něco říct (a vulgární či neslušní nebyli), něco dodat a vyjádřit svůj úhel pohledu, by tu možnost měli mít taky. Otázkou pořád dokola omílanou je, jestli se může diskutovat anonymně. Já si myslím, že může, i když je to vždycky s rizikem. Jak začneme i za názor "trestat", je to špatně. Kdybychom byli schopní přijímat i jiný názor, nebylo by anonymních příspěvků. Na webu OFS se rozhodli diskuzi "kočírovat". Kdo myslíte, že tam od té doby diskutuje? No, nikdo! Poslední jsem byl já s příspěvkem, že do diskuze zbavené anonymních příspěvku nebude nikdo přispívat. A tak se taky stalo, a je to špatně! Kdo má čas a chuť podívat se, jak se na našich původních stránkách diskutovalo do října 2010, ať si je otevře a počte si - viz http://www.probozice.wz.cz/index.php?menu=phorum!
V neděli jsme hráli poslední únorovou přípravu na fotbalovém turnaji. Asi pod vlivem celé řady okolností jsem tentokrát psal a psal a přání bylo trošku víc otcem myšlenky než realita samotná. A tak se omlouvám gólmanovi Jarovi, že to vypadalo, jako by porážku zavinil on, a fanouškům za to, že jsem naše některé možné posily pasoval za již hotové a ono to tak není. Nechám to na realizačním týmu a počkám, až jak nastoupíme za 4 týdny k prvnímu utkání jarního kola zápasů Hostan OP.
A k tomu ještě pár perliček ze zbytku týdne (do dneška 2.3.). Ladíkovi P. jsem slíbil, že si určitě poslechnu jeho nejoblíbenější finskou powermetalovou skupinu Sonata Arctica a když se mě včera zeptal, jak se mi líbila, musel jsem s pravdou ven. Nejenže jsem si ji neposlechl, ale lístek s názvem kapely se nějak záhadně ztratil. Dneska už je vše napraveno a Laďovi vzkazuji, že poslouchá hodně dobrou muziku! Aspoň skladba My land je pecka - viz http://videoklip.hudebniskupiny.cz/sonata-arctica--sonata-arctica-my-land a Flag in the Ground - viz http://videoklip.hudebniskupiny.cz/sonata-arctica--flag-in-the-ground, jakbysmet. Nám starým rockerům to však něco připomíná a říkám si, kdepak jsem to už slyšel? No jasně, starý dobrý Helloween. I tak fakt dobrý. Já mám rád v rocku i metalu klávesy. Tallulah a Sky!
Milanovi H. jsem slíbil, že mu za materiály pro mnou připravovaný historický článek donesu ukázat odznak ze slavnostního otevření Jiráskova domu osvěty na Kolonii 28.9.1935. Milan své materiál donesl, já šel s kapsou prázdnou. Takže Milane, příští pátek, určitě, odznak už je připraven!
V neděli jsem seděl navečer doma, ráno jsem musel vstávat před čtvrtou, abych byl před šestou v brněnském studiu České televize. Zážitky z natáčení mám jen ty nejlepší a posedět ve foyeru s herečkou Lucií Zedníčkovou se vám taky nepoštěstí každý den.
Zbytek pracovního týdne raději vynechám, ale bylo to též hektické. Snad jenom perlička na závěr. Při zpáteční cestě mi zazvonil mobil. Jelikož za jízdy zásadně netelefonuji, přibrzdil jsem a mobil hozený na sedadle jsem jenom vymáčkl. Na nejbližším parkovišti jsem zastavil a na neznámé číslo zavolal. "Jé, to je dobře, že jste zavolal, pane magistře, nezapomeňte v pondělí v 10 h na ministerstvu práce a sociálních věcí, začíná vaše pracovní skupina." No jo, dobrý, počítám s tím, ale v duchu už si říkám, v kolik teda zase musím v pondělí vyjet, abych se do Prahy dostal včas. Při kvalitě našich silnic a dálnic,  "dé jedničky" zvlášť?
A další týden začíná .... Snad už to nebude takový "týden blbec".

                Ladislav Nevrkla

1 komentář:

  1. Takže na 56 km D1 ve směru na Prahu jsme si postáli kvůli "vokocené" dodávce cca 50 minut a byl jsem rád, že jsem stíhal. Jinak si ale člověk v Praze vždycky připadá jako "pantáta Bezoušek". Prošel jsem se po Rašínově nábřeží a zadíval jsem se na Pražský hrad a myslel na odcházejícího Václava Klause. Nikdy jsem ho moc nemusel (o tom někdy jindy), ale takový trapný konec si snad nezasloužil. Ti "senátorští "nicmochři" (i s naší znojemskou komunistickou senátorkou Bayerovou) mají oči zkrvavené pomstychtivostí do ruda! Je to ostuda, ale celého státu!!! (lan)

    OdpovědětVymazat