středa 6. března 2013

Fotohádanka: Unikátní fotografie

Obdržel jsem dnes od svého věrného spolupracovníka kolekci fotografií Božic. Nejdříve jsem chtěl touto cestou pouze poděkovat, jedna fotografie mě však velmi zaujala, neboť jsem tento snímek viděl poprvé. A tak vám ji předkládám též.
Bude to tedy hádanka pro skutečné pamětníky. Věřím však, že si i s tímto záběrem poradíte a odhalíte nejen ulici, ale i obchod v levém rohu. O kterou část Božic se jedná, by nemělo být problémem pro nikoho.
                   Ladislav Nevrkla

7 komentářů:

  1. Tak teda je to ulice v Křidlovicích směrem ke školce a po levé straně je dřívější obchod KOMINKU pak dale Janošovi a na druvé straně je nynější Knofličkovo,dale STRNOADKOVO a ten dům po pravé straně už tam není asi 50let.JH

    OdpovědětVymazat
  2. Ulice od Komínků k mateřské školce,České Křídlovice?? JN

    OdpovědětVymazat
  3. Nemáte někdo fotografii Vránova řeznictví (dnes Veverkovo)v této ulici vpravo? (lan)

    OdpovědětVymazat
  4. nádhera. těším se na ty další fotky.

    OdpovědětVymazat
  5. méně kvalitní obrázek ze staré pohlednice http://mstudio2.webzdarma.cz/bozice_pohledy/ipage00039.htm

    OdpovědětVymazat
  6. Marek má pravdu, je to "vytaženo" ze staré pohlednice Křídlovic, ale myslím, že v tom není žádný rozpor. Těch zdrojů starých fotografií je určitě omezené množství, některé fotografie by neexistovaly, kdyby nebyly vybrány na pohlednice. Spíš je to k zamyšlení pro dnešní radnici, jestli by neměla opět po letech zvážit možnost vydat takovou složenou pohlednici Božic, ale chce to promyslet, co by na ní mělo být. Jestli to zase bude kulturák, škola, kostel a klášter, má to nízkou vypovídací hodnotu, po tom se za 100 let nikdo pídit nebude, protože to najde všude. A věřím, že zrovna Marek by byl tím člověkem, který by s návrhy novodobých pohlednic rád pomohl. Já bych si ho jako spolupracovníka určitě vybral. Už jsem to psal několikrát: na spolupráci s ním hlavně na Novinách Niva kolem roku 2002 vzpomínám velice rád a je škoda, že to tenkrát nějak brzo skončilo. A zároveň mu děkuji za odkaz na materiál, který mi poslal. (lan)

    OdpovědětVymazat
  7. Prohlédla jsem si výše uvedenou fotografii a sděluji vám, že to určitě není "vytaženo" z žádné staré pohlednice Křídlovic. Je to opravdu autentická fotografie. Bohužel autora fotky neznám, ale vím, že jsem ji kdysi u někoho určitě viděla . Nic proti Markovi, spíš mne velice těší to, že se našel někdo z mladé generace, který má takovýto zájem o historii Křídlovic - Božic. Jenom tak dál mladý muži. Držím pěsti. A zároveň fandím vám všem. (me)

    OdpovědětVymazat