pátek 10. května 2013

Fotohádanka: Další božická či křídlovická ulice, jak ji dneska neznáme

Přestože jsme zatím neodhalili minulou fotohádanku (a asi si s tím zatím neporadíme), dávám k pátrání další ulici. Je to z pohlednice přes sto let stará - z roku 1911, blátivá úvozová cesta do mírného kopce. V Božicích takových nikdy moc nebylo, tak že by to bylo v Křídlovicích?
Nechám na vás a nebojte se tipovat, třeba jinému napovíte ...
       Ladislav Nevrkla

12 komentářů:

  1. Je velice zajímavé pátrat po historii, ale nebylo by lepší přidávat ještě menší fotografie než je to možné, abychom z toho nemohli poznat už vůbec nic. Snad se to přece jenom někomu podaří. Pokud ano, tak před ním smeknu klobouk. Díky......

    OdpovědětVymazat
  2. Kdybych měl k dispozici jinou verzi, rád bych ji dal. Pokud mi někdo poskytne lepší verzi, rád jí nahradím foto, které jsem použil. Už tato fotografie je několikanásobně zvětšená, pak už se obrázek rozpadá. Když někdo koupí za pětistovku originál pohlednice, můžeme se s tím pracovat ... Ale to nejsou výtky, to berte jako vysvětlení, proč je to takové, jaké to je. Božických ulic (ne křídlovických) tohoto typu bývalo kdysi mnoho, dneska ale nezůstala pomalu žádná. Proto nám tato fotografie asi moc neřekne. I tak budu rád za tipy, kde to může být... (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. našla jsem na webu stránky http://mstudio2.webzdarma.cz/bozice_pohledy/ipage00008.htm
    je tu hromada starých fotek z Božic a Křídlovic. Podívejte se, je to nádhera.
    Kučeříková

    OdpovědětVymazat
  4. Poslala mi naše čtenářka lepší verzi, takže jsem tu nepovedenou nahradil. Díky za spolupráci. (lan)

    OdpovědětVymazat
  5. Tipnu, ulice od křižovatky u jednoty nahoru k bývalé masně. JN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím to nějak podobně, ale chtělo by to identifikovat aspoň nějaký dům. (lan)

      Vymazat
  6. Já bych si to tipla od Kučerového směr Machovo.AL

    OdpovědětVymazat
  7. Tipovala bych,že je to ulice v křidlovicích v zatáčce u"zrcadla",kdysi tam byla trafika(myslím) směrem k jednotě...J.H

    OdpovědětVymazat
  8. já si tipuji ulici od Jednoty v Božicích od zastávky do kopce k památníku války, po pravé straně domy, po levé sklepy. P. Kuč.

    OdpovědětVymazat
  9. Úplně od Jednoty (od bývalého Dubova hostince) to být nemůže. Domy od Škrabalového nahoru k Tanzbergu (s pomníkem) se stavěly až po roce 1929, takže tam nebyly. Ale je pravdou, že božické i křídlovické ulice byly plné domů, jeden na druhém nebo těsně u sebe. Taky mě to láká k druhé části této ulice - od Opletalových až k masně, tam všude stály domy, nebyly tam proluky. Proto jsem psal, že by to chtělo pamětníka, který si to trošku vybavuje, jak to vypadalo aspoň po válce. (lan)

    OdpovědětVymazat
  10. Anebo by to muselo být někde v Křídlovicích - je to do kopce...?! (lan)

    OdpovědětVymazat
  11. Tipuji pravou stranu ulice od Komínkového k Truplovému (Č. Křídlovice).

    OdpovědětVymazat