sobota 20. ledna 2018

Buduje se sběrný dvůr a zima na našich silnicích. Ztratil se jorkšír (akt.22.1.)

Chtěl jsem začít sběrným dvorem, který mám v prvních snímcích nafocený už 14 dní, a v aktuálním snímku ze čtvrtka, ale vzhledem ke krásnému zimnímu počasí dávám přednost sněhovým zprávám.
Služebně vázané stroje zimní údržby byly dneska od rána v pohotovosti. Nejdřív jsem viděl na státních silnicích sypač a před chvílí, když jsem se vracel z božické Jednoty, i Boříkova John Deera s řidičem Honzou za volantem.
Pochvalu chci vyseknout i hostinci u Kudličků: chodník v tomto prostoru byl čistý a tam, kde bychom mohli uklouznout i posolený. Sníh je mokrý, rychle se ušlape, na silnicích ujezdí a pak je pohyb na něm velmi zrádný a nebezpečný. Viděl jsem to na vlastní oči na místní komunikaci vedle Turoňovy stodoly při pohybu osobáku s vozíkem! Taky já tam chvíli předtím klouzal při chůzi, protože pod bílou sněhovou peřinou jsou semo tamo zamrzlé kalužiny. No a chůze po chodníku od Jandáskova vinohrádku ke schodům nad Dosoudilovým sklepem, to je v zimě vždycky o život! Myslím, že by tady ještě kousek zábradlíčka neuškodilo, podobně jako už dva roky dáváme na zvážení zábradlíčko kolem chodníku a mostku mezi Michalcovým a zahradou I. MŠ. Snad se jednou dočkáme!!! Dříve než si tady někdo způsobí úraz.
Sníh taky ukázal kudy chodíme v prostoru kruhového objezdu a bylo pro mě docela příjemným zjištěním, že jsme disciplinovanější než chodci ve městech. Třeba na přechodu u Pastelek směrem k sýpce jsme se už naučili (i já!!!) chodit pěkně tudy, kde je to vybudované a ne tam, kde je to nejkratší. Zato před Flopem to všichni do jednoho bereme lehce napříč! Ale tam to tak nevadí, protože to jsou všechno poměrně bezpečné plochy.
No a zmíněný sběrný dvůr? Práce tam pokračují, jak počasí dovolí, a bude to brzy místo, které bude společně s hasičským areálem velmi důstojné. K řešení se nabízí i otázka další existence výkupny sběrných surovin. Možná by se vše dalo spojit se sběrným dvorem, až bude na jaře uvedený do provozu (?).
O několika výmolech na silnici II/397 jsem se zmiňoval nedávno. Za tohoto počasí je však asi SÚSka spravovat nebude a počkáme si tak až na jaro.
A jinak buďme opatrní jako chodci, cyklisté i řidiči. Smťák cyklisty na křižovatce na Miroslav je smutným dokladem zimního a podvečerního nebezpečí. A nezapomeňte na reflexní prvky. Jsou dobré za každého počasí.
                                                                (lan)

Ztratil se hnědočerný pes (vyšší jorkšírský teriér), slyšící na jméno Teddy. Jakékoliv informace prosím sdělte na tel. č. 603 352 121 .





















Žádné komentáře:

Okomentovat