neděle 21. ledna 2018

O železné oponě s I. Pejčochem ve Znojmě

Náš přední odborník na nejnovější české dějiny dr. Ivo Pejčoch bude ve čtvrtek 25.1.2018 přednášet v Domě umění na Masarykově náměstí ve Znojmě od 19 hodin na atraktivní téma Železná opona na jižní Moravě.


Pro nás v Božicích bude téma budování železné opony navždy spojeno s Antonínem Daňkem a majorem Hlavačkou, jak jsem o tom nedávno psal. Psal jsem o tom opět nedávno - viz http://probozice.blogspot.cz/2018/01/kdyz-tonda-danek-postrelil-majora.html .
Po uzdravení byl major Hlavačka pověřen budováním základů železné opony na jižní Moravě v oblasti Jaroslavic. Určitě se jedná o atraktivní téma, o němž bychom i s odstupem let měli vědět co nejvíce.
Dr. Pejčoch působí v současnosti jako samostatný vědecký pracovník Odboru historicko-dokumentačního Vojenského historického ústavu Praha a specializuje se na témata československé armády a třetího odboje, vývoj železné opony i problematiku perzekucí 50. let.
Osobně jsem se s ním potkal před několika lety na přednášce v Miroslavi na téma Vzdor a spolupráce - vztah k okupační moci na Znojemsku v letech 1938 - 1945. A tam jsem se dozvěděl, jak byl v květnu 1945 na znojemském nádraží dopaden český kolaborant a udavač, kvůli němuž strávil jeden z mých dědů 3,5 roku v nacistickém vězení.
Takže já na čtvrteční přednášce určitě nebudu chybět a budu rád, když tam z Božic a okolí nebudu sám.

           (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat