úterý 1. ledna 2013

Náhodné obrázky z Božic konce roku 2012

Sváteční dny konce roku 2012 jsou jednou z příležitostí podívat se kolem sebe, projít či projet se po Božicích a třeba si všimnout něčeho zajímavého kolem nás.
A tak třeba jsem si dneska vzpomněl na kapličku u bývalého smeťáku na východním okraji obce. Pan Mirek D. je jedním z těch božických občanů, kterým není jedno, kde žije a jak vypadá naše obec. Psal jsem zde před časem, jak neznámý vandal rozbil sklo u výše uvedené kapličky. Na svátky už je kaplička zase jako z cukru.Ba o něco víc - viz titulní foto. Doufám, že tak již vydrží a že se nenajde zase nějaký křupan, který se zde vyřádí.
Určitě jste si koncem podzimu všimli červených značek a červených kolíků kolem našich lesíků. Obec využila možnosti nechat si zdarma vyznačit teritória našich lesů a lesíků a tak se s nimi na těchto místech potkáte. Platí pro ně totéž, co jsem napsal u opravené kapličky.
Podívat se jednou za čas na Kolonku, to je víc než výživná návštěva. Genius loci tohoto místa je naprosto neoddiskutovatelný a všichni do jednoho kolonistům tiše závidíme. Snad jenom tu vzdálenost od zbytku obce mají jako výjimku potvrzující pravidlo. Do oka mi tentokrát padla "rozhledna" vpravo - naproti dětského hřiště. Jak jsem zjistil posléze, stojí prý tu už nějaký čásek a čeká, až si ji - jako "kazatelnu" - odvezou myslivci. Takže kolonku zdobí pouze dočasně (i když pamětníci české historie si vzpomenou, že "dočasnost" může trvat i 23 let!).
                   Ladislav Nevrkla




Žádné komentáře:

Okomentovat