pondělí 28. ledna 2013

Ožije plán božického kruháku?

Ilustrační fotomontáž
Titulek je trošku zavádějící, jelikož plán božického kruhového objezdu na křižovatce u sýpky (u školy) existuje. Problém tak není v plánu (ten je tuším z rýsovacího prkna Ing. Leoše Kučeříka již řadu let připraven), ale jako vždycky ve financích.
Správa a údržba silnic se výstavbě nebrání, má však poněkud přehnané požadavky na spoluúčast obce, a proto jsou plány božického kruháku - ZATÍM - "u ledu".
V dnešním Znojemském deníku (28.1.2013) vyšel podrobnější materiál o kruhových objezdech na Znojemsku, a i tam padla zmínka o tom božickém. Přetiskuji část materiálu:

O tom, že se situace na křižovatkách po výstavbách nových kruhových objezdů zlepšila, mluví i sami řidiči.
„Je to velký přínos nejen pro nás za volantem, ale i pro chodce. Ještě bych uvítal kruhový objezd na dyjské křižovatce, kde mám špatné zkušenosti. Například v Rakousku mají několik objezdů v každé obci a ještě jsem tam nezažil problém," upřesnil jeden z řidičů. ...
Přesto na stolech a v šuplících projektantů a silničářů leží plány na výstavbu jak kruhového objezdu na Hradišti, ale také na dyjské křižovatce, v Hrádku, Suchohrdlech, Božicích, Tavíkovicích či v Polánce.
Tu a tam se stává, že brzy po vzniku nového objezdu se v místě stane poměrně komická nehoda. To když většinou domácí řidič zapomene, že už nemůže jet rovně jako dosud. Podobná nehoda se stala před lety, když vznikl rondel mezi Čejkovicemi a Břežany. Řidič nedobrzdil a jeho auto si vyskočilo na navýšený povrch uprostřed křižovatky.
K tomu bych pouze dodal, že jsem tou křižovatkou tenkrát projížděl (foto z mobilu máme někde na webu), auto doopravdy působilo na hromadě kamení bizarně, k smíchu to však tak docela nebylo, neboť řidič utrhl celou vanu a starší škodovka mohla jít tak akorát do šrotu.

Jak by mohl vypadat božický kruhový objezd, vidíte na fotomontáži. Minimálně změna postavení čekárny na prostranství před bývalou učitelskou bytovkou, by byla víc než vítaná. Když vidím ty kaskadérské kousky řidičů BDS na zastávce dnes - včetně velmi nebezpečného couvání do silnice - tak si říkám, že to nikomu, ale vůbec nikomu nevadí?

                                                    Ladislav Nevrkla

Reprofoto ze Znojemského deníku 28.1.2013:

13 komentářů:

  1. Zdařilá fotomontáž, akorát mi tam chybí cesta k učitelské bytovce.

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně :-)! Bude tam muset asi zůstat, protože námi navržený přístup mezi pastelkami a učitelskou bytovkou by byl problematický (je tam v zemi jímka, jde tam kanál a hlavně by obyvatelé bytovek měli pod okny přístupovou cestu. Navíc ten vjezd i výjezd od pastelek nestojí taky za nic. Tuto fotomontáž jsme zpracovávali už před nějakým rokem, proto jsem ji dal jenom jako ilustrační, aby byla představa, jak by to mohlo vypadat. Odborný projekt je jasně realizovatelný a je na obecní úřadě (aspoň doufám)! (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. Kruhový objezd nebo správně okružní křižovatka je výborné zařízení, které zvyšuje bezpečnost a plynulost jízdy. F.V.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím si že výstavba kruhového objezdu je sice výborná věc ale na rušných tazích.Konkrétně co se týče kruháku v Božicích je to trochu mimo mísu a myslím zbytečná věc.Než vystavět kruháč tak bych raděj křižovatku upravil ze strany od Znojma a opravil silnice.SA

    OdpovědětVymazat
  5. To je ten druhý názor, co s křižovatkou dělat. Berme to hlavně z hlediska bezpečnosti cestujících autobusem. To, že se tady dosud nic nestalo, je malý zázrak. Couvání busu v zastávce, přecházení k obchodům přes neznačené přechody, vjezd zásobování k marketu Vachalík atd. atd. Zavíráme před vším oči, abychom to raději neviděli. Že tady momentálně není taková průjezdnost náklaďáků, když průmyslová zóna u nádraží skomírá, neznamená, že tady bude provoz pořád takový. Dneska jsou již otevřeny přechody do Rakouska v Jaroslavicích a co my víme, co bude za pár let? S opravami silnic souhlasím, ale ty se musí udělat tak jako tak! Vždyť je to naše vizitka: dneska -, zítra+!!!(lan)

    OdpovědětVymazat
  6. S prostorem křižovatky a hlavně autobusové zastávky se něco musí udělat tak jako tak.To jezero,co tam vzniklo po včerejším a dnešním tání je taky k zamyšlení.
    A ještě k silnicím. Kdo pojedete na Mackovice, tak asi 300 m před kruhákem je přes celou šířku silnice povrch rozbitý na padrť!!! Co bude po dnešku i na dalších "oblíbených" místech (třeba v údolíčku u Křížkovické pustiny nebo u vinohradu Stará hora Božice (Jirka Dvořák), to uvidíme odpoledne nebo zítra. (lan)

    OdpovědětVymazat
  7. Musím vám trochu oponovat.Co se týče autobusů musím s vámi souhlasit zatím se nic nestalo ale přiznejme si že autobusáci jsou hazardéři a frajeři až na pár vyjímek a okruhem se nic nespraví.Co se týče chodců je to jak by smet stejný.Tím že se vybudují přechody taky nic neřeší chodec vždycky půjde nejkratší cestou aniž by přemýšlel co se může stát a to ani raděj nemluvím o ratolestech jelikož těm je úplně jedno co bude za chvíli.Zdřejmě to vypadá jako bych byl odpůrce kruháku,to zas né jen tak nějak přemýšlím nad situalizaci okruhu.Vadí mi třeba řešení zastávky, co autobus který přijede od Hrušovan ten se bude v zastávce točit nebo najíždět zpět na okruh od nádraží nebo pojede do protisměru? Další jsou zmiňované nájezdy k sýpce,k Vachalíkovi a bytovce.Ten okruh zas nebude možno vybudovat tak velký aby mohl poskytnout odbočovací pruhy.Pokud se zmenší zas středový okrasný pohled zas se tam nevytočí kamióny aniž by nezasáhli do dalších pruhů a tím neomezovali další účastníky provozu.Možná se mýlím ale je to jen názor k diskusi.SA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S autobusovou zastávkou na novém místě problém nevidím. Prostě autobus do ní bude vjíždět vždycky ve směru jízdy - ať jede od Hrádku, od Borotic nebo od Hrušovan - a vyjíždět taky ve směru jízdy - s odbočením dolů k hospodě, na Borotice nebo na Hrádek. Vystupovat a nastupovat se tak bude v jednom směru. Možná vás v té fotomontáži klame to napojení směrem k hospodě - muselo by být asi součástí kruháku, s tím,že by sloužilo pouze jako výjezd ze zastávky, nikoliv jako vjezd. Ale říkám: Přesný odborný projekt vypadá trošku jinak a až to bude aktuální, určitě s ním bude veřejnost seznámená podrobně. A ještě dodatek: Všiml jste si, jaké jezero se vždycky vytvoří u zastávky, když je trochu víc vody (tání, prudký liják)? Tam, kde je dneska zastávka, to nevyřešíme nikdy, protože je utopená v okolním terénu. (lan)

      Vymazat
  8. Bohužel všiml jenže tento problém už byl vidět hned od začátku.Přitom stačilo položit drenáž a toto místo odvodnit.Na těch pár metrů trubek by ta pořizovací cena nebyla nijak vysoká.SA

    OdpovědětVymazat
  9. Ještě bych dodal, že v plánech obce není jenom kruhák, ale i na něj navazující chodník směrem k nádraží (s řešením mostku v Údolí lásky) a taky vybudování cyklostezky, která se v tomto údolí napojí na již existující cyklostezku. (lan)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak chodník by byl potřeba vybudovat už jen z důvodu bezpečnosti ale aby to nedopadlo jako akce hurá minulá že se vysype štěrk který se rozhrabe a do 14 dnů zaroste.Zbytečně vyhozené peníze za práci,za materiál.SA

    OdpovědětVymazat
  11. Chodník směrem k nádraží není zase tak moc zarostlý, místní po něm chodí, horší je, že je na dvou místech před dvěma domy úplně převrtán a při nikým nepovolených terénních úpravách zničen a místo drobného štěrku se šlape v jílu. Někde je chodník již také přerušen vjezdy do zahrad. Chůze po násypu z oblázků různé velikosti není také bezpečný. U posledního domku chodník zmizel pod štěrkem úplně, o kousek blíž se po něm občas rozlévají fekálie z jímky, která není dodnes připojena na kanalizaci. Jen se tam projděte! Obec by měla sjednat nápravu a donutit viníky dát chodník do původní podoby. PEPř.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty vlastní vjezdy chápu,to vypouštění fekálií už měl někdo řešit.Nebo se do toho nikomu nechce?

    OdpovědětVymazat