sobota 10. srpna 2013

Děti ráje roztančily plac pod pergolami

Bořek Slezáček je šoumen jedna báseň a profík par excellence. Muzikálové písničky v jeho podání, podobně jako pěvecké party Petra Poláčka a dalších účinkujících roztleskaly a roztančily desítky rukou a nohou přítomných návštěvníků sobotní akce na tanečním prostranství pod pergolami na fotbalovém hřišti v Božicích.
Škoda, že řada návštěvníků z okolí uvažovala jako tato mladá paní: "Přemýšlela jsem o tom, že pojedu, ale říkala jsem si, že bude vyprodáno." No, vyprodáno určitě nebylo, navíc zábavy pod širým nebem dneska v Božicích pojmou hodně, takže příště neváhejte.
Nálada byla i v chladnějším večeru výborná (po tropických dnech a nocích jsme značně rozmlsaní) a tak, kdo přišel, ten se bavil, zpíval, tančil, každému, jak bylo libo. Bořek se synem a kolegy zpěváky udržoval výbornou atmosféru i při následné diskotéce. Jenom škoda, že nás tentokrát nepřišlo víc. Kdy zase uslyšíme v Božicích naživo známé hlasy i vycházející hvězdy?

             Ladislav Nevrkla







3 komentáře:

  1. Byly to písničky z muzikálu Sagvana Tofiho Děti ráje. Jednalo se vesměs o známé hity 80.let, které tehdy zpíval Michal David (Colu, pijeme colu, Céčka, sbírá céčka, Nonstop atd.). Koho to už nebere, nešel. Na druhou stranu zpívali zde 4 zpěváci, kteří v tomto muzikálu vystupují, tudíž autenticita zde byla jasná. Těžko bychom za 150 Kč mohli chtít na skromném přístřešku-pódiu na hřišti chtít předvést kompletní muzikál! Mohli jsme si ale přijít poslechnout docela dobré představení. Jenže to dopadlo podobně jako v roce 2011, kdy jsme na témže místě přivítali Místříňanku. Návštěvníků tenkrát bylo ještě méně a můžeme si být jisti, že na dlouhou dobu se nikomu nebude chtít jít, ani do pořádání vystoupení dechovky (nebo toho, co vysílá Šlágr TV), ani pop music. Maně vzpomínám na řadu kvalitních pořadů v 80. letech, které se konaly v tehdy novém sále kulturního domu. To by lidi, co dneska bydlí nahoře asi zbláznili, protože to bylo někdy i 2x za měsíc. A když jsme tam měli Kerny nebo Citrony, tak sál praskal ve švech!!! "Není větší síly, Blízko nás nebo Radegast či Už zase mi scházíš"! pamatujete? Brzy se k tomu vrátím ve vzpomínkovém retroseriálu. (lan)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Herr Neverkla,
    váš dodatek pod článkem mě donutil napsat zde myšlenku, jež už mi dlouho leží v hlavě, když jste nakousnul téma zábav na božickém hřišti, či přímo v centru Božic.
    Jsem sice poněkud mladší generace, ale myslím, že bylo vcelku jasné, že nepříjde moc lidí. Upřímně, koho baví dnes tento typ zábavy? Nechci jakkoli shazovat něčí hudební vkus či fav. interprety, ale v 21. století, aby zde přijeli lidé, které zná málokdo, z mé mladší generace už téměř vůbec nikdo, až na mladé fanynky, které si ve 12 a 13 letech trhaly rodidla z Petra Poláčka v ČHS.....a tito lidé zpívali písničky z revoluční a porevoluční doby a vy čekali, že bude vyprodáno? Pardon, ale tohle logiku rozhodně nemá. Tohle není Karel Gott....
    Vzpomínám si ze svých mladých let na každoroční očekávání příjezdu kinematografu Bratří Čadíků, kteří se zdržovali pouze měsíc ku příkladu a téměř vždy bylo vyprodáno. Já tam byl téměř na všechna představení. Navíc, toto je multigenerační zábava, na rozdíl od zastaralé a nudné Mistříňanky a pseudointerpretů hitů Michala Davida. Mistříňanku, jak jste napsal sám, si každý může pustit 24/7 na Šlágru. Vím, že budete oponovat kinem Marta, ale kolikrát hraje Marta ročně? Kolik návštěvníků ročně má? Já bych řekl, že to bude tak fotbalová jedenáctka i s vedením ne?
    Neřikám, že je špatně sem někoho zvát, kohokoli. Ale je vcelku nelogické očekávat nával jako na Citróny v 90. letech min. století. Ta doba je dávno pryč a to vidím i s mým nízký věkem.

    Neměl jsem v plánu nikoho shodit nebo si na někom vylít srdce. Spíš bych chtěl poukázat na to, že zábava tu byla i za jiných dob než za Citrónů apod. a zábava pro všechny. Tohle jsou pouze ,,chlastačky'' pro dospělé.

    Jsem s pozdravem.

    OdpovědětVymazat
  3. I když je příspěvek anonymní a oslovuje mě velice důvěrně, tak oceňuji jeho věcnost. Snad jenom to neustálé zdůrazňování "nízkého" věku autora mi nějak nesedí, ale nešť! Jsou mi především podsouvány některé myšlenky, které mi jsou cizí. To, že jsem pomáhal jako pořadatel, neznamená v žádném případě, že tento typ hudby preferuji - to je pomalu :-) urážka na cti! (bez výhrůžky) Ale po dlouhé době tady bylo něco jiného než běžná zábava - a prostě se to nepovedlo, ukázalo se, že doopravdy tyto interprety tady u nás asi nikdo moc nezná, s tím se nenadělá nic. Já dovětek psal i jako námět k další diskuzi. Uvidíme, jestli se ještě někdo ozve. Každopádně kulturní akce 80. let (nikoliv 90., to už bylo dostupné všechno), tady během pozdního léta a podzimu připomenu. Vím, že z pohledu mladé generace jsou už i 80. léta "pravěk", ale už tenkrát se daly vypozorovat změny, ke kterým pomalu ale jistě docházelo, a taky o pořadatele, kteří různým způsobem riskovali. A i tenkrát se několikrát stalo, že se s "umělci" z Prahy šláplo vedle a lidí přišlo málo. Možná bych ještě autora předešlých řádků vybídl, aby upřesnil, jaký druh "zábavy pro všechny" mu tady schází. Já mám pocit, že je právě dneska strašně těžké organizovat zábavu pro všechny. Dokonce i kinoautomat bratří Čadíků tady končil kvůli minimální návštěvnosti a prodělku - nevyšlo 2x počasí - a bylo po všem. Tak zdar! (lan)

    OdpovědětVymazat