sobota 31. srpna 2013

Fotohádanka z historie Božic

V archivu obce se nacházela i tato fotografie. Jestli je z Křídlovic nebo z Božic, to nechám na vás, čtenářích. Vodítkem může být dobové oblečení (odhahuji 50. léta) a hlavně to, že rodáci či skororodáci na fotografii někoho poznají.
Nás ostatní bude spíše zajímat, ve které budově se tento sál nacházel. Pomůžete nám nepamětníkům odhalit něco z dávnější historie naší obce?
Fotografii si kliknutím zvětšte!

                 Ladislav Nevrkla

9 komentářů:

  1. Já si myslím,že je to sál kde se hrávalo divadlo /České Křídlovice-dnešní hospoda/otočený zády by mohl být pan Papoušek a dřívější obyvatelé Domova důchodců.AL

    OdpovědětVymazat
  2. Je to v Křídlovicích hospoda "U Dufků",(sál, kde se hrávalo divadlo) a zády je určitě stojící Karel Papoušek. Pionýrky vzadu jsou Anna Hříbková a Hana Škrobová. A přihlížejí mohou být opravdu obyvatelé DD. (me)

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě bych chtěla dodat,že tam sedí bratr mé babičky Marie Škrobové bratr Jilik Klíma,který žil v DD.Ten s tou holou hlavou.AL.

    OdpovědětVymazat
  4. Můžu potvrdit, že zády stojící je skutečně pan Karel Papoušek, můj dědeček, který kromě jiných funkcí vedl i místní ochotnický spolek.

    OdpovědětVymazat
  5. Ano souhlasím s tím, že zády je pan Karel Papoušek, náš pozdější třídní učitel (od šesté třídy). Zajímalo by mne (zda je to možné), kdo si ho přivlastňuje jako dědečka. Je pravdou, že měl syna Luďka, který bydlel mimo Božice a dceru Jitku, která bydlela v Hrušovanech nad Jevišovkou. A pokud jsou to jejich potomci, tak musí být už také trochu starší. Byli jsme totiž s rodinou Papouškových přímo sousede.
    (me)

    OdpovědětVymazat
  6. Syn Luděk se oženil do Telče, kde si s ženou Janou později postavili dům. Měli spolu 3 děti, Danu, Blanku a Jiřího. Je pravda, že potom Božice často nenavštěvoval. Jitka se provdala do Hrušovan za Františka Geržu. Měli spolu 2 děti, Soňu a Romana. Dědeček poslední roky svého života trávil v Hrušovanech, což taky zmiňujete v jiném příspěvku. Píšete taky, že potomci musí být už taky trochu starší. To je sice taky pravda, ale pokud budu mluvit za sebe, zdaleka si tak nepřipadám. Mám totiž teprve 53 roků ( úsměv ) a jsem vnuk Roman.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jste mi to pěkně a hlavně mile vysvětlil. Takže jste syn Luďka. Já byla s dědečkem dlouho až do jeho smrti v písemném kontaktu, jak už jsem psala. Jinak, pokud jsem bydlela ještě v Křídlovicích, tedy než jsem se provdala, jsem s ním přicházela hodně do styku, byli jsme tak říkajíc sousedé a dědeček byl dobrým kamarádem mého tatínka. A hlavně jsem ho měla od šesté třídy po devátou jako třídního učitele. Omlouvám se za ten věk, ten opravdu není "vysoký". Jste v nejlepších letech a to bývá super. Já už jsem bohužel v té starší generaci - rodačka z Křídlovíc, kde jsem se jako celý můj ročník, narodila jako první poválečné děti. Zdravím a ještě jednou díky. Moc mne to potěšilo. (me)

      Vymazat
    2. Ještě jsem se Vás chtěl zeptat, jestli byste byla ochotna ozvat se mi na mailovou adresu, protože bych rád zavzpomínal na Křídlovice a dědečka a to už by asi úplně nebylo na téma Fotohádanka. Pokud souhlasíte, moje adresa je: roman.gerza@seznam.cz. Děkuji a zdravím Vás.

      Vymazat
    3. Roman je syn Jitky a já jsem její dcera Soňa :-)

      Vymazat