čtvrtek 20. listopadu 2014

Baskerville, trhej ...!

Ne, nebojte se, tento roztomilý "jorkšír" nikoho nepotrhá. Ba, právě naopak. Mírumilovný pejsek si rád pohraje s dětmi, rád jim bere hračky a chce, aby ho honily. Znají ho hlavně děti od altánku u pošty.
Já ho i s páníčkem potkal dnes v podvečer a podivil jsem se jeho blikajícímu bezpečnostnímu prvku. Bylo mi vysvětleno, proč a nač je toto opatření dobré. Nakonec jsem si ho i blejskl, byť jsem u sebe měl jenom mobil a fotka je nekvalitní.
Na webu jsem našel krásnou definici povahy tohoto plemene:
Jorkšírský teriér je velmi oddán svému pánu, k cizím lidem je většinou nedůvěřivý. Je velmi živý a temperamentní, zvědavý, bystrý, ostražitý, samostatný a tvrdohlavý. Jorkšírský teriér je rovněž velmi statečný a nebojácný pes. Rád se učí a hraje si, je velmi inteligentní a přizpůsobivý. Jorkšírský teriér je velice společenský, miluje všechny členy rodiny a výborně vychází i s jinými domácími zvířaty. Někteří jedinci však mohou být bázliví, to svědčí o nedůsledné výchově, kterou i takto malý pes potřebuje. Jorkšírský teriér je pes, kterého je možné velmi snadno rozmazlit, proto je nutné ho od začátku usměrňovat. Jorkšír je ideálním společníkem, delší čas bez vás ho dělá nešťastným.

                    (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat