neděle 16. listopadu 2014

Noviny Niva? Tak nasedáme ....

Tak jsem dneska při úklidu  a přerovnávání knih a jiných tiskovin narazil na Noviny Niva ročník 2011. Ano, právě ten ročník, kdy se měly začít psát obnovené dějiny Božických novin. Leč nestalo se ...
Nevím, jaké jsou důvody, proč se až do dnešních dnů trápíme s polomrtvým dítětem zvaným Noviny Niva. nebyl jsem u toho, když Noviny Niva kdysi vznikaly, nebyl jsem takového formátu přívržencem, ale v letech 2002 - 2003 (bez záruky) jsem Ing. Markovi Klíčovi s přípravou jednotlivých čísel Novin Niva pomáhal a dodnes toto období považuji za vrchol naší místní žurnalistiky.,
Po grafické i fotografické stránce měla tehdejší čísla šmrnc a troufnu si říct, že jejich design byl na svou dobu nadčasový. Bohužel odpůrci této podoby NN převážili a Marek i já jsme se od Novin Niva opět odpoutali.
Po volbách 2010 jsem byl připravený něco s Novinami Niva udělat a podílel jsem se na přípravě prvního čísla 2011. Nenašli jsme však s naší radnicí společnou řeč, naše představy o místním zpravodaji byly odlišné a já tak pokračoval v psaní pro blog Pro Božice. Noviny Niva vycházejí dosud, ale řekl bych bez zájmu veřejnosti a s poloviční periodicitou. Je to velká škoda. Pravidelně čítávám Moravskobudějovický zpravodaj, zpravodaj z Rajhradu, Pohořelický zpravodaj a Miroslavský zpravodaj. Občas i jiné. Dočista mě nadchl Pasohlávský obecní zpravodaj. Pasohlávky mají necelých 700 obyvatel, ale zpravodaj mají perfektní a na vysoké úrovni.

V letošní volební kampani se téma "Božického zpravodaje" objevilo nejhlasitěji za posledních 15 let! To je velikánský pokrok. Téměř všechny volební strany měly toto téma v programu, některé i s dodatkem dodávat tento zpravodaj do schránek občanů zdarma. To by si občané určitě zasloužili.

Jenom si pořád říkám, jestli je v obci, kde ještě stále v řadě ulic chybí zpevněný povrch (asfalt či dlažba), má smysl přemítat nad tím, jaké místní noviny budeme vydávat. Toť možná ta kardinální otázka ...

P.S. Až po napsání tohoto článku čtu zajímavou zprávu na webu. je z Chvalovic, kde mají sedmičlenné zastupitelstvo a teď o víkendu volili starostu. Volby dopadly: 3-3-1 (jako třeba v Mackovicích). Strana, která se ocitla v opozici píše: "...Také jsme se v našem sdružení dohodli, že budeme lépe informovat obyvatele Chvalovic prostřednictvím zpravodaje, který plánujeme vydávat," řekla Pekárková."
  Opoziční tištěné médium na vesnici, to tu snad ještě nebylo ...          
                                                                         (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat