čtvrtek 23. července 2020

Kdo má opravit průtahy městy a obcemi? Třeba Božicemi

Krásná balená končí při výjezdu z
božického kruháku a začíná "všední
den"...
V souvislosti s dopravou v kraji se většinou mluví o velkých stavbách typu dálnic (D43, D52, D55), které vlastně kompetenčně jdou za centrální vládou. Stále palčivějším tématem ale v jednotlivých částech kraje je, jak projet byť jen z jednoho konce města (obce) na druhé. Ačkoli to málokdo vnímá, hlavní silniční tahy napříč obcemi jsou vlastně krajské silnice. Úzká spolupráce kraje a obcí je tady zásadní!


Už dlouhá léta i u nás kroutíme nevěřícně hlavami, když sledujeme, jak se opraví silnice II. třídy na kraj obce, pak zůstane vše při starém (neopraveném) a na to naváže zase případná oprava. V Božicích jsme to naposledy viděli při budování kruhového objezdu u školy nebo mostu v Údolí lásky. Přitom krajská silnice II/397 začíná v Hostěradicích, jde přes Mackovice, Božice, Hrádek, Jaroslavice a končí na státní hranici s Rakouskem za Jaroslavicemi směrem na Zwingendorf. Stálo by docela za to si ji celou projet!!!

Je potěšitelné, že i toto téma někdo zvedá a má vizi, jak se s touto podivnou situací popasovat. Úvodní odstavec je z návrhu Jiřího Nantla, kandidáta na hejtmana Jihomoravského kraje za ODS. Kandiduje i s podporou hnutí Starostové a osobnosti pro Moravu a strany Svobodní. A může to být naše dobrá volba.

                  (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat