neděle 21. července 2019

Božické otevřené sklepy 2019 - Colours of Božice

Božické otevřené sklepy jsou asi moje nejoblíbenější akce v Božicích, na kterou se těším celý rok. I letos se mi podařilo dorazit, i letos se jednalo o velmi zdařilou akci.
Na putování po sklípcích jsme vyrazili opět ve stejném složení, jako minulý rok. Kvůli počasí sice trochu později (nízký tlak s teplým vlhkým vzduchem ze Sahary byla trochu výzva), ale jak jsem si všiml, bylo nás takových víc. Tento rok jsem měl od začátku nastavené chuťové pohárky na červená vína s výraznějším taninem, takže tomu odpovídá i mé hodnocení - nejvíce mě zaujal Dornfelder od Tomáše Rauše, André od Karla Haly a Zweigeltrebe od Josefa Leissera. Jeho Svéhlavý sklípek byl pro mě asi největším objevem - jeho Pálava orange (oranžové víno jsem do té doby nepil), bylo taky vynikající. Ale vynikající vína byla všude i s výborným občerstvením, které nechybělo u žádného sklípku.
Trochu mi chyběl Georgi a jak jsem mezi řádky vyrozuměl, některým chybělo to, že se letos netočilo pivo. K pečenému selátku se přece jen hodí víc a možná by to přilákalo i některé další božické spoluobčany:-)
A opět se povedla skvělá tečka ve formě ryzlinku grappovitého (zkráceně grappa) u Jirky Čady, kterému tentokrát předcházel vynikající ryzlink hruškovitý (zkráceně hruškovice) u pana starosty Karla Haly:-)
Samostatné hodnocení si zaslouží Svéhlavá afterparty u sklípku Josefa Leissera. Naprosto úžasná a nečekaná akce s parádní taneční produkcí DJ SUZ, která vystupovala např. i na Colours of Ostrava (a zasvěcený komentář mi podával bývalý božický DJ Marek Klíč:-). Takhle dobře jsme si nezatancovali, ani nepamatuji.
Letošní sklepy se prostě proměnily v Colours of Božice - nejen barevnou paletou vín (kromě obvyklých odrůd i již zmiňované speciální ryzlinky grappovité, hruškovité, meruňkovité, případně pivní Albrecht na afterparty:-), ale i hudební - od dechovky, cimbál až po taneční DJ SUZ.
Díky všem za skvělou akci - Otevřené sklepy 2019 skončily, ať žijí Otevřené sklepy 2020!

L. Nevrkla ml.






































































Žádné komentáře:

Okomentovat