neděle 10. března 2013

Fotohádanka: Kdepak stál tento strom?

V dubnu 2010 jsem publikoval v seriálu Fotohádanky příspěvek, který se vztahoval k známému "hraničnímu" stromu. Vzhledem k tomu, že se k příspěvkům ze "starých" stránek ProBožice již nedá diskutovat a řada současných čtenářů tyto stránky objevila až třeba letos, budu zajímavé případy ve zkrácených verzích aktualizovat, abyste se k nim mohli vyjádřit i nyní.

Takže poznáte, kde stál tento strom? A o jaký druh stromu šlo? Jaký byl jeho osud asi taky vesměs víte. Zkusím ještě zaktualizovat tehdejší diskuzi na toto téma.

           Ladislav Nevrkla

7 komentářů:

  1. Náhodou jsem narazila na obrázek, který mne zaujal a chtěla jsem se k němu vyjádřit, bohužel mi to nebylo umožněno. Týká se to ještě jedné Fotohádanky z 11. dubna 2010 - Poznáte toto místo?. Snažila jsem se podle "návodu" přidat do diskuze příspěvek, ale stále mi to sdělovalo - "špatné heslo" a
    proto volím tuto formu. Píšu na probozice@centrum.cz.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, inspirovala jste mě k oživení toho zajímavého ze "starého" webu ProBožice (do 16.10.2010. K těm starým příspěvkům se již nedá přímo zapojovat do diskuze, ale můžete mi napsat na probozice@cenrum.cz a já některé starší věci oživím a doplním o aktuální informace. (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. Spěchej pomalu: piště na probozice@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  4. "Tento strom (Topol Linda) se nacházel naproti domu rodiny Černých. Rostl na rozcestí dvou cest - státní silnice a místní komunikace (která je zkratkou směrem do Božic kolem Tarabových, Filipových, atd.) a následně se napojuje opět na státní silnici naproti obchodu v Božicích. Tento strom vlastně tvořil nepsanou hranici mezi Českými Křídlovicemi a Božicemi. Při jedné
    silné vichřici byl bohužel vyvrácen. Pro mne tento strom znamenal hodně i osobně. Měla jsem u něho první schůzku. (me)

    OdpovědětVymazat
  5. Při pohledu na Vaši poslední fotohádanku si vybavuji to, jak jsem kolem tohoto stromu v roce 1956 a 1957 téměř denně jezdil na kole do školy. Marie Černá, dcera kominíka, která bydlela naproti stromu, byla moje spolužačka. Strom a tuto cestu do Božic jsem znal už samozřejmě dříve, neboť jsme tudy chodili do Božic třeba k holiči, který měl
    oficínu hned pod kopcem nalevo než se přišlo do Božic. Do Božic jsem též chodíval dost strmým úvozem, který vedl kolem farské zahrady. Jak se přišlo dolů, tak se šlo doprava kolem sklepů a přišlo se do Božic. Tam měl pekařství po levé straně v řadě domů pan Bernat a jeho dcera se mnou také chodila do školy. K Bernatům rodiče dodali mouku a pak jsme chodili na knížku pro chleba. Když napadl náhodou sníh, tak jsme se v tom úvoze sáňkoval a to tam bývalo rušno. Tolik k dnešní fotohádance. Zdraví František Vlk.

    OdpovědětVymazat
  6. Ze starého webu: autor: kastelán
    Datum: 12. 04. 2010, 08:57:19

    Strom stával na hranicích katastru obcí Božice a České Křídlovice.Byl zlomen vichřicí , v kterém roce, to nevím. Mělo se jednat o topol, ale na té fotce vypadá spíš jako dub. A rostl pod cestou na křižovatce u domku pana Černého.

    OdpovědětVymazat
  7. Autor: Ladislav Nevrkla
    Datum: 20. 04. 2010, 21:00:50

    Dnes jsem dostal informace od dvou na sobě nezávislých zdrojů - a čas se posunuje ještě o nějaký rok k naší přítomnosti - prý by to odhadovali na rok 1975!

    OdpovědětVymazat