sobota 30. září 2017

Co mě zaujalo v novém Božickém zpravodaji (i v pdf)

Ještě před Dnem státnosti jsme do schránek dostali nové číslo Božického zpravodaje (5/2017) (ke stažení zde) a tak si ve svátečním volnu můžeme listovat jeho obsahem a případně se k některým materiálům vracet.


Zaujal mě apel místostarosty na dodržování zákazu parkování před hlavní bránou vjezdu na hřiště. Sám bohužel patřím mezi občasné hříšníky, ale sám jsem byl taky přímým aktérem nedávné události při fotbalovém utkání a vyzýval jsem řidiče vozidel, která parkovala před branou, aby místo opustili a umožnili vjezd sanitky. Osobně bych doporučil pořídit přenosnou značku a při větších akcích ji před bránu postavit, aby bylo jasné, že tady se prostě NIKDY nestojí.

Dále mě zaujal materiál o zahájení školního roku 2017/2018. Nejvíc mě potěšil stabilní počet žáků božické školy kolem 250 kluků a děvčat, a to i při vědomí toho, že jsou žáci, kteří dojíždějí do škol jinam a naopak jsou žáci z okolních obcí, kteří navštěvují naši školu. Při pohledu na přehlednou tabulku je zřejmé, že průměr 23 žáků na jednu třídu je velmi slušný. A pak mě samozřejmě zaujalo to, že pedagogický sbor posílil další muž, Přemysl Kratochvíl.Tak ať se mu v Božicích líbí a ať se mu tady dobře učí. :-)

Do třetice mě zaujala i jedna zpráva z rady obce, kterou jsem nějak přeslechl na nedávném zasedání obecního zastupitelstva. Rada obce totiž na svém zasedání 14.8.2017 schválila připojení Obce Božice jako osoby zúčastněné k řízení o návrhu na zrušení opatření obecné povahy - Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Je pravdou, že zmíněné Zásady protlačil silou bývalý hejtman Michal Hašek (ČSSD), ale současné vedení kraje v čele s hejtmanem Šimkem (ANO 2011) je vzalo za své a brání je. Musí to být velmi vážné důvody, které zasahují do územního rozvoje naší obce, když jsme se rozhodli postavit se na stranu odpůrců těchto Zásad. Možná je to jenom něco dílčího, ale důležitého pro další rozvoj naší obce. Zkrátka nevím ...

Takže vezměte si do ruky nejnovější Božický zpravodaj a čtěte (ke stažení zde)!
             (lan)


Žádné komentáře:

Okomentovat