čtvrtek 26. října 2017

Na návštěvě u božického vinaře

Lisuje kompresor a malý
Milánek
Milan Baťáš si své místo mezi božickými vinaři tvrdě odpracovává od píky. Jak přiznal v nedávném rozhovoru pro týdeník Znojemsko, k vinařství "přičichl" až když se přiženil do známé vinařské obce na jihu Moravy, k nám do Božic.


Založil zde rodinu, postavil dům, zasadil strom, rozšiřuje právě vinohrádek na své zahradě před domem - a taky koupil už druhý sklípek ve vinařské uličce pod sýpkou nebo - jak jsou souhrnně označováni vinaři mající své sklípky uprostřed vsi kolem obecního sklepa - mezi "kopečkáři".
Jeden sklípek má jako výrobnu, druhý, jehož generální opravu dokončuje, bude mít k posezení a degustacím. Byl jsem dneska v obou. Ochutnal jsem něco málo z výborné produkce a podíval jsem se, jak se moderními stroji lisuje červené víno z modrých hroznů. Zaujaly mě i 150ti litrové sudy. Vypadají jako dřevěné, ale nejsou dřevěné, jsou plastové. Vývoj nezastavíš ani ve výrobě u malovinařů. Jen tak z nostalgie jsem si vyfotil i starý lis, který mám taky ve svém sklípku.
Božičtí vinaři mají v těchto dnech plné ruce práce. Nejen Milan Baťáš, aler i nad ním sídlící Michal Jačianský. U toho jsem si dal dobrý burčák. Koupit si ho můžete i vy, určitě tam Michal na víkend bude.
Za 14 dní nás zvou vinaři do pohostinstí U nádraží (jeho součástí je nádherný velký sklep) na Svatomartinskou ochutnávku mladých vín, která má v Božicích název OTVÍRÁNÍ MARTINSKÝCH VÍN. Začíná se v sobotu 11.11.20107 v 11:11 h.
                                                (lan)

Moderní sudy. Co jsme koštovali je poznat vpravo dole

Starý lis čeká na zakonzervování.
Taky na ně dojde ...


Žádné komentáře:

Okomentovat