úterý 17. března 2020

Příklady táhnou: Každý člověk v Božicích s rouškou! (akt.22.3.)

Tak jsem dneska ráno vyrazil
na božickou poštu... ne, nešel
jsem ji přepadnout! :-)
Já vím, není to nic příjemného a módního, je to ale naše osobní odpovědnost a aktuální nezbytnost! Stát sice roušky a jiné ochranné pomůcky zajišťuje se zpožděním a různými komplikacemi, to ale neznamená, že kvůli selhání státu se necháme nakazit koronavirem nebo ho sami budeme šířit.


"Zlaté české ručičky" si poradily a už od včerejška (někdo i dříve) se intenzivně vyrábějí improvizované ochranné pomůcky na obličej. Teď už jde jenom o to, abychom tyto roušky nosili!!! A když už někde jsme a vyskytuje se tam někdo bez roušky, tak se nebát se ozvat!!! ČLOVĚK BEZ ROUŠKY DNESKA OHROŽUJE KAŽDÉHO Z NÁS!!!

Můžu popsat svou dnešní osobní zkušenost. Šel jsem do potravin pro pečivo. Roušku jsem neměl, ale vytáhl jsem ze skříně už "zazimovanou" dlouhou šálu, dal si ji kolem krku a vyrazil jsem. Po cestě jsem potkal jenom zahraniční dělníky z Hortimu, kteří bohužel neměli na obličeji žádnou ochranu! Hmm... zamyšlený nad tou situací jsem vešel do obchodu  - a hned jsem zbystřil a první, co jsem udělal, bylo, že jsem si svůj šál omotal kolem úst a nosu! AŽ MĚ HANBA FACKOVALA, že jsem to neučinil už doma! Dokonce jsem si nasadil latexovou rukavici, kterou jsem si vzal z domova. Prodavačky vzorně s rouškami, u pečiva připravené ochranné rukavice! Tak jak to má být a jak jsem to snad ani neočekával! Byl jsem prostě příjemně překvapen a  v duchu jsem si řekl: Tak a teď už venku neudělám ani krok bez roušky!!!
Asi za hodinu jsem vyrazil na poštu. Já vím, řeknete, zbytečné bloncání, seď na prdeli doma, když ale to bylo dneska nezbytné....:-(. Z domova jsem vyrazil už z improvizovanou bavlněnou rouškou, kterou mi manželka mezitím připravila. U sýpky stáli opět zahraniční dělníci a nechápavě po mě koukali.... Já vím, vypadal jsem možná jako sicilský mafián, ale co naděláte? Nebyl jsem potěšitelně sám, kdo nějakou roušku měl. Ale potkával jsem i lidi, kteří ji neměli.... Mladá paní vystoupila z auta a dala si přes obličej šál. Jako já před hodinou. "To jsme dopadli, co?" říkám ji a ona na to: "Já mám roušku v autě, jdu si pro ni!" To běžte, protože je vhodnější a pohodlnější než šál. A když už ji máte...." A takových nás bude během dnešního dne přibývat a zítra, tj. ve středu 18. března,v Božicích určitě NEPOTKÁME ČLOVĚKA BEZ ROUŠKY! Je třeba zahodit stud a překonat nepříjemné pocity z roušky na obličeji!!!

Taky jsem si uvědomil, JAK DŮLEŽITÝ JE PŘÍKLAD! Zatím marně čekám, kdy k národu prostředníctvím skype  a televizní obrazovky promluví prezident Miloš Zeman s rouškou nebo respirátorem na obličeji. Taky čekám, kdy konečně nasadí roušku premiér Andrej Babiš, ministr zdravotnictví Adam Vojtěch, všichni další ministři, politici a veřejní činitelé.
První chvályhodné vlaštovky už jsem ale viděl: pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) v roušce ve večerních Událostech, komentářích, odborový předák Josef Středula  v televizi či jihomoravský hejtman Bohumil Šimek (ANO) dnes ráno v televizi! A naši slovenští bratři mají v čele daleko zodpovědnější politiky než my: premiér v demisi Pellegrini, prezidentka Čaputová, lídři nových vládních stran - VŠICHNI S ROUŠKAMI na obličeji. Prostě PŘÍKLADY TÁHNOU!

   P.S. Teď už se mi šije nová rouška. A každý z nás by jim měl mít doma zásobu                                               (lan)

Roušky se dají taky objednat:


8 komentářů:

  1. O nakaženém ve Znojmě informoval na sociální síti také starosta Moravského Krumlova Tomáš Třetina. „Podle zprávy KHS je v okrese Znojmo bohužel již zaznamenán první nakažený koronavirem. Dbejte prosím na všechna nutná opatření. Městská policie v Moravském Krumlově zajišťuje pro zájemce mezi seniory nákupy. Hotel Rokiten nabízí potřebným seniorům obědy zdarma. Studenti místního gymnázia jsou stále přípraveni ku pomoci. Dnes prvních 100 kusů ušitých roušek bude distribuováno především lékařům, prodavačkám a seniorům. Další budou k dispozici ihned po jejich ušití,“ vzkázal telegraficky Třetina.
    Zdroj: https://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/znojmo-koronavir-nakazeny.html

    OdpovědětVymazat
  2. toto potvrdil i starosta Znojma na svých fb stránkách Mirek

    OdpovědětVymazat
  3. Prezident Miloš Zeman dnes na zámku v Lánech natočil projev, řekl jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Podle Frekvence 1 bude projev k národu odvysílán dnes večer na TV Prima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím žádné informace k prezidentově projevu. Ani na Primě.

      Vymazat
    2. TV Prima odvysílá relaci ve čtvrtek 19. března v 19.25 hodin. Česká televize chtěla projev také vysílat, ale byla odmítnuta Primou.

      Vymazat
  4. Kancléř Mynář odpovídá pro Seznam.Zprávy ve středu 18.3. v podvečer: Kdo všechno má přístup k Miloši Zemanovi? K prezidentovi mám přístup jen já. Ani manželka, ani dcera s ním nejsou.

    OdpovědětVymazat
  5. Prezident včera večer mudroval na Primě - ale ROUŠKU NA OBLIČEJI NEMĚL!!!! Zase nám všem šel příkladem.

    OdpovědětVymazat
  6. V podobnou dobu jako Zeman promluvila ke svému národu i slovenská prezidentka. Zuzana Čaputová nebyla rozvalená v křesle. Když mluvila, stála, na ústech měla roušku. Slováky nenabádala k tomu, aby neposlouchali novináře, neurážela a neokřikovala opozici. Své spoluobčany chválila, dávala jim naději a uklidňovala je. Záznam vystoupení Zuzany Čaputové je k dispozici ZDE - https://www.facebook.com/watch/?v=141279713938666

    OdpovědětVymazat