neděle 21. června 2020

Znovu o železnici Hevlín - Laa a.d.Th.

Sdružení Spolu pro Moravu a Obec Hevlín podali tento týden námitku k aktualizaci Zásad územního rozvoje JMK. V "zurce" úplně chybí stávající trať č. 245, která Znojemsko, ale i Brno propojovala s Vídní a kde dodnes chybí jen něco přes jeden kilometr mezi koncovými stanicemi. Zatímco z Lávy nad Dyjí jezdí každou hodinu elektrické vlaky do Vídně a na letiště Schwechat, vlaky z Hevlína jezdí jen občasně a utlumuje se i pravidelný provoz z Hrušovan nad Jevišovkou.

Přesto se společnými silami podařilo v rámci programu
podpořit projekt na obnovu trati, který aktuálně zpracovává
CDV - Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
I v národní dopravní strategii tvoří přeshraniční spojení jednu z priorit. Proto by bylo opravdu hloupé, nebyla-li by tato důležitá trať v naší zurce. Zajišťuje nejen dopravní obslužnost východního Znojemska, ale i alternativní trasu z Brna do Vídně. Ulehčí přetíženému břeclavskému uzlu a obrovsky uleví obcím od narůstající kamionové dopravy. Největší cukrovar v českých zemích již od dob Ferdinanda V. i největší výrobce kyseliny citronové v Evropě
tak budou moci spolu s námi se všemi přispět ke klimaticky neutrálnímu kraji.
V příloze je výkres poslední studie z roku 2004, jejíž realizaci bohužel zabilo tehdejší vedení kraje, které místo vlaků preferovalo autobusy. Dnes to vypadá mnohem slibněji, udržitelnou a komfortní hromadnou dopravu jsme se konečně naučili vnímat jako prioritu.


Z FB diskuze:
Jinak trať Brno, Krumlov, Hrkalov, Hrušovany nad Jevišovkou je dle mého mínění naprosto nevhodná k elektrifikaci - mosty, tunely, zatáčky, tudíž tady nebude probíhat ani žádná rekonstrukce - půjde se přes Břeclav, nebo tuším, že další studie je přes Pohořelice - trochu jižněji.

https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10433318
Přes Břeclav se nepůjde, tenhle nesmysl s přetíženou a vzdálenou tratí, opouštějící 100.000 obyvatel ve spádov
é oblasti 244/245, naštěstí padl už dávno. 
Přes Pohořelice se to bohužel neplánuje, spíše spojka mezi Vranovicemi a Hrušovany n.J. Ale je otázka, jestli ta úspora času 10 min stojí investici ca 40 mld. :-)
Jinak určitě můžete poradit i na CDV - Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.

A co znamená smlouva o proveditelnosti? Už máte nějaký výstup?

Studie proveditelnosti... No řeší se náklady a přínosy jednotlivých variant - nulové (oprava 244 a pokračování úvratí v Hrušovanech), upravené (narovnání stávající trasy + úvrať), objízdné (narovnání trasy a spojka 244 a 246 přes Nový dvůr), pak jsou tu dvě nové trasy, které (část) 244 vynechají. Jsem přesvědčen, že 3. varianta vyjde v poměru náklady/přínosy nejlépe a bude realizována.




Žádné komentáře:

Okomentovat