pátek 2. dubna 2021

Velikonoční výzdoba v Božicích

 


Jedním z tradičních veřejných míst, která nikdy nezapomenou na vkusnou výzdobu, je prostranství před II. mateřskou školou v Českých Křídlovicích.

Fotografii s velikonočními motivy mi poskytla vedoucí učitelka Jana Pavlíková, které tímto děkuji. 

Pokud víte o nějakém dalším pěkně velikonočně upraveném místě a máte fotografii, tak mi ji pošlete. Buď sem nebo na můj facebook.

                          Ladislav Nevrkla

8 komentářů:

  1. Je to moc hezké, když se takto dodržují tradice a tím se dává i dobrý příklad těm malým, kteří do této školky chodí. I já do ní chodila (v minulém století) a nedá se na to i v mém věku zapomenout. Vzpomínky zůstávají. (me)

    OdpovědětVymazat
  2. Jako Křídlovičák bych radši uváděl "v Křídlovicích", v Božicích to takhle pěkné kolem školky snad nikdy neměli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by se všichni z Č. Křídlovic takhle hrdě hlásili k tomu, že jsou Křídlovičáci! Já taky nejezdím na zahradu do Božic, ale do Křídlovic. :-)

      Vymazat
  3. Souhlasím z výše uveným příspěvkem. Já jsem měla dlouho i v občanském průkazu místo narození České Křídlovice, ale teď už ne, prý to nejde. Také jsem se to snažila napsat do sčítacího archu, ale bohužel mi to nechtělo České Křídlovice vzít, tak jsem tam musela napsat Božice a docela mne to mrzelo, protože České Křídlovice pro mne byly, jsou a stále ještě do konce mého zbytku života zůstanou mým milovaným rodným místem.

    OdpovědětVymazat
  4. Je třeba, aby občané Českých Křídlovic věděli, že ta ztráta samostatnosti, tj. zrušení místní části České Křídlovice, přišla až v roce 1985! Do té doby by všechno, o čem se bavíme, šlo. Naštěstí zůstalo aspoň zachováno katastrální území České Křídlovice, takže název tak ještě zůstává v povědomí mladší generace a těch, kteří se do této části Božic během let stěhují. Uvidíme, třeba se s tím dá něco dělat. (lan)

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak ještě v r. 2012, kdy jsem si zakládala Facebook, přidávala jsem odkud pocházím a já napsala České Křídlovice a bez problémů mi tam vyskočilo České Křídlovice, Jihomoravský kraj, Česká republika, ale teď už to bohužel nejde. (me)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže, milá Marie, vidíš, jaký problém vznikl letos při sčítání lidu kvůli starším občanským průkazům, a tak by to bylo i českými Křídlovicemi. Pro roboty ve statistickém úřadu neexistují. Bohužel. A dokládáš to svou osobní zkušeností, že s postupující digitalizací mnoho věcí už nejde. Můžeme se ptát, kam ten svět spěje? Člověk se proměnil v číslo. :-(

      Vymazat
    2. Kdopak se mi ozval a nepodepsal se, aspoň zkratkou!!!

      Vymazat