pondělí 3. května 2021

Když se ocenění stane politikařením aneb zamyšlení nad Cenou města Znojma

Neoceněný trenér Mario Zelený

Ve Znojmě mají
již řadu let pěknou a záslužnou tradici. Díky ní si i širší veřejnost má šanci povšimnout lidí nebo konkrétních skupin (spolků, škol, kolektivů...), kteří svůj volný čas věnují nadstandardně jiným, rozvíjí jejich poznání, talent nebo "jenom" obyčejný vztah k hodnotám. V dnešním regionálním tisku jsme byli seznámeni s pěticí laureátů oceněných Cenou města Znojma v roce 2021.


Nad procesem udílení se však vznáší nepříjemný stín a jakási pachuť. Jsem dalek toho, abych někoho soudil (myslím tím znojemské radní a část zastupitelů), ale je krajně nemilé a velmi nepříjemné, když poprvé v historii udílení tohoto ocenění byl jeden z navržených odmítnut.

Dlouholetého úspěšného trenéra VK Znojmo-Přímětice Mgr. Maria Zeleného osobně neznám, byť je to můj profesní kolega. Jeho jméno a jeho činnost však znám dlouhá léta a to se klidně přiznám, že volejbal, který mě svým způsobem celoživotně míjel, mi nijak blízký není. 

O ocenění rozhodovalo veřejné hlasování znojemského zastupitelstva a pro udělení hlasovalo pouze 14 zastupitelů z 31, tudíž Mario Zelený letos Cenu města Znojma nedostal. Neznám zákulisní jednání znojemských radních a zastupitelů, znám je však velmi dobře z místa svého bydliště, takže je mi jasné, že "v tom určitě byl nějakej háček...". 

Mgr. Mario Zelený smutnit nemusí a věřím, že se přes malicherné důvody svého "neocenění" přenese. To, co 30 let dává znojemskému volejbalu, mu nikdo nesebere. Ani dočasná nepřízeň mocných...

P.S. Možná se mýlím a možná je všechno úplně jinak. Já se jenom zamyslel nad jedním lidským osudem v této těžké a složité covidové době... a zůstávám přesvědčen, že se toto stát nemělo!!!

                                              (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat