sobota 5. září 2015

Taková normální rodinka

Letošní tropické léto má své různé průvodní jevy a taky důsledky. Jedním z nich je zajímavé "rojení" ježků.
Pokud si myslíte, že jsem se z toho horka pomátl, tak zatím - pro některé mé "věrné" čtenáře asi bohužel - jenom tak ve směru zvýšené ironie a sarkasmu!!!
Ale zpátky k ježkům. Vraceje se dneska ráno z božické Jednoty způsobně po schodech, které prý raději neměly být, aby se nemusel budovat dnes již existující velmi potřebný chodníček pod Baťášovou zahradou, čehož dodnes někteří hořce litují, že je nechali postavit, začetl jsem se za chůze do článku v Babišově týdeníku 5+2 o nálezu vzkazu kustoda znojemského muzea Antona Vrbky, toho obětavého a výborného historika, který v roce 1935 objevil za Zatloukalovou stodolou na božické Kolonii vzácný archeologický depot (viz můj dávný příspěvek Záhada božického vota), kterýžto nález nejprůkazněji dokládá pravěké osídlení katastru Božic, znojemským občanům a vůbec jsem nevnímal, co se kolem mě děje. Probralo mě až Pepovo volání, jestli jsem si všiml ježků v Jandáskově vinohrádku na kopečku. Samozřejmě, že jsem si ničeho nevšiml, když jsem byl tak hluboce začtený!!! A tak jsem strčil noviny do plné nákupní tašky, udělal jsem čelem zad a šel se podívat.
"Byla to krása, když já do El Pasa, do těch ulic nádhernejch náhle jsem vjel" ... teda šel jsem zpátky po hrbaté písčitohlinité cestě, která ještě v roce 2015 vede od "křižovatky před Hostincem u Kudličků směrem k domu bývalého starosty pana Šebečka a Koledovým, a vůbec je to velmi důležitá spojnice ke sklípkům i zde sídlícím provozovnám ... Tak po té tak tak schůdné polní cestě s vyježděnými kolejemi jsem se vracel ke zmiňovanému vinohrádku. A tam na mě čekalo nádherné překvapení! Téměř úplná ježčí rodina při ranním pikniku!!! Máma a dva ježčí kluci tam sháněli něco dobrého k snědku!!! Kde byl tou dobou táta ježek, nevím, každopádně nám každou noc chodí takový vypasený krasavec až k verandě na zbytky granulí naší Miciny!!!  Kdyby je aspoň donesl mámě a synkům, odpustil bych mu, ale takto nevím, nevím ... Možná jim na bodlinkách donese jablíčko, které sem tam spadne z naší jabloně... Ale "čo to táram", vždyť ježci žádná jablíčka na bodlinkách nenosí, protože by jim byla k ničemu. To jenom prvňáčkům pleteme od počátku školní docházky hlavy, když jim tam do slabikářů dáváme u písmenka "J" obrázek ježka a jablíček, abychom zabili dvě mouchy jednou ranou. Tímto zdravím všechny prvňáky včetně naší vnučky Lidušky a ježkům přeji dobrou chuť!
Stalo se v Božicích 5.9.2015 v 7:05 h.

                          (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat