neděle 16. dubna 2017

XVI. božický košt na úrovni

Nepřehlédnutelným hostem Božického
koštu byla reportérka televize Prima
Lenka Špillarová, dcera šampiona 
výstavy Františka Špillara z Hodonic
Letošní, již XVI. ročník Božického koštu, představil téměř tři stovky soutěžních vzorků z produkce několika desítek vinařů z Božic i širokého okolí. vyhlášení výsledků a předání cen nejúspěšnějších účastníkům začínalo po 16. hodině a pak už se jenom ochutnávalo, diskutovalo, dekatovalo nebo poslouchalo cimbálovku Denár.


Já jsem se hned na začátku zastavil u stolu práčských vinařů, jelikož jsem tam spatřil řadu známých tváří. A můžu přiznat, že oceněné víno č. 181 Sauvignon PS, 87 bodů výborného práčského vinaře, v současnosti taky božického fotbalisty a skromného člověka, Miroslava Tkadlece mě svou chutí oslovilo a bylo pro mě jedničkou letošního božického koštu.
Ochutnal  jsem řadu vzorků, neochutnal jsem bohužel šampióna výstavy Rulandské bílé 2015 PS Františka Špillara, ale vše, co jsme "koštl" bylo na dobré úrovni. Samozřejmě, někde je sladkosti pro chlapy až moc a člověk s přibývajícím časem ztrácí cit pro rozlišení jemných vůní a chutí.
V závěru jsem se zdržel v hloučku břežanském. Ti si božickou ochutnávkou trošku spravili chuť ze sobotního břežanského fotbalu. Jak jsem se dozvěděl, poprvé za posledních 50 let se Břežany nedostavily k soutěžnímu utkání pro nedostatek hráčů! Víno měl ale obránce Havranů Jenda Protivínský výborné!
Pozornosti se těšila i dcera šampiona výstavy Františka Špillara Lenka Špillarová, známá nám všem jako reportérka FTV Prima, která doprovodila tatínka na letošní vinařskou akci v Božicích. Vazba na Božice je doufám všem známá.
Příjemným průvodcem každého účastníka byl jako vždy tištěný katalog, doplněný letos z historie božické gastronomie a starým božickým receptem Hovězí pečeně na víně.
Ceny předávali Jan Kašpárek, předseda DBV, Karel Hala, starosta Božic, a Eliška Leisserová.

       (lan)

Eliška, Karel a Honza při předávání ocenění





Šampion výstavy František Špillar


Cenu starosty Božic převzal Roman Himal



Cenu borotického starosty získal jako
vždy Antonín Němec



Za Cuvée blanc PS získal ocenění Vlastimil
Švéda

Za rýňák a sauvignon získal ceny
Mira Tkadlec z Práčí

Tohoto oceněného vinaře neznám. Z Božic
není.



Ocenění za muškát moravský převzal
božický vinař Petr Fiala




Za Zweigeltrebe 2015 KAB přebírá ocenění Eliška Leisserová







K dobré náladě přispěla CM Denár


Radim Ošťádal bral zlatou medaili třeba
za Hibernal, chtěl  jsem ho ochutnat, už
nebyl!

Mira Tkadlec musel zapózovat fotografům










Břežaňáci si přijeli do Božic spravit chuť po včerejší fotbalové
blamáži ...

... a náš útočník Jara Jandásek jim ukazuje, jak se mají na
zápasy kvalitně připravovat





Žádné komentáře:

Okomentovat