neděle 3. prosince 2017

První letošní sníh a mráz nás nachytaly v nedbalkách!

Už jsem na toto téma napsal něco včera, když jsem s obavami scházel místní komunikaci kolem bývalého Janečkového k domu paní Novotné a dál. Zledovatělá komunikace (chodník tady není) moc důvěry nevzbuzovala.


S obavami jsem se dnes dopoledne vypravil do Křídlovic za panem J. T. Dokonce jsem uvažoval, že v případě zledovatělé vozovky nechám auto stát někde u Fánka Šenkeříka a zbytek cesty raději dojdu pěšky. Ani tady nebylo na silnici posypáno a od vodní nádrže směrem ke Klíčovým bylo vidět, že to tady včera muselo být taky o život. Bylo to tam jeden led!
Neznám obecní nařízení, jež se týká zimní údržby místních komunikací, ale asi by - zvláště při náhlých změnách počasí - měl existovat nějaký manuál, jak postupovat a co mohou občané očekávat. U naší křídlovické zahrady bylo patrné, že tam byla silnice projetá pluhem a byla prakticky holá. Pak je samozřejmě i sjízdná. Dobrou techniku na zimní údržbu obec vlastní, v tom tedy problém určitě není.
Včera jsem taky citoval jednoho božického občana, že byly dříve kolem silnic hromádky s pískem. Dneska jsem si naopak vyslechl protiargument, že tyto hromádky zmrzly a písek se nedal nabrat. Takže jsem na rozpacích, jak se připravit a co dělat. Každopádně řada těch kopcovitých ulic v Božicích a Českých Křídlovicích si opatření a údržbu žádá. Jenom někdo musí posoudit, která bude ta nejvhodnější a DOSTAČUJÍCÍ!
Před polednem, když už byly +4°C, začalo viditelnější tání a sníh sjížděl ze střech. I to může být velmi nebezpečné. Pro zaparkovaná auta i pro chodce. Zkrátka v zimě musí člověk chodit opatrně, v dobré obuvi a s očima otevřenýma. Jinak může lehce přijít k újmě a úrazu.
   (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat