pátek 8. prosince 2017

Tak jak je dnes u nás doma?

Takový pejsek na vodítku se svým
páníčkem člověka potěší....
Nemyslím zrovna přímo u nás doma, i když u nás je teplo a návštěva stíhá návštěvu, ale myslím u nás doma v Božicích. Vyjel jsem dopoledne do Křídlovic, všude adventní klid a pohoda. Někde jsem prochladl, tak odpoledne už jsem spíš doma.



Klekla nám mikrovlnka (ještě před nějakými 30 lety jsem si říkal k čemu je taková zbytečnost dobrá?) a tak jsem sedl k noťasu, najel na alza.cz a objednal novou. Tak se to dneska dělá, protože oprava se vám nevyplatí. Pomalu zapomínáme chodit do obchoďáků, protože spotřební zboží si prostě a jednoduše objednáme a za nějaký den je máme doma. Zásilková služba (Česká pošta, PPL a jiné) vám zboží doveze až domů. Už si ani nevzpomínám, kdy jsem byl naposledy v Makru (a jezdívali jsme tam velmi často), ve Vaňkovce nebo i v potravinářských marketech. Sem tam v pohořelickém Tesku. V outletu na Hatích jsem nebyl nikdy, i když to je asi chyba, to přiznávám. Jet něco kupovat do Rajchu jako jsme po listopadu 89 jezdívali do Láčka, to mě ani nenapadne. Zrovna naše první mikrovlnka byla odtud a vydržela docela dlouho.

Venku je prosincově - ráno pokryté bílým mrazíkem, přes den pošmourno, sem tam něco padá shůry ... I ve vsi se to všechno zklidnilo, přestože byl dneska pracovní den. Na zahradě upoutala mou pozornost jedna raná meruňka. Někdy před 14 dny znovu vyrašila a ještě dneska byly nové lístečky pod ledovou krustou. Je to špatně a na jaře mi zbudou jen oči pro pláč a místo meruňkovice budu zase pálit třešňovici ...



Mám radost stejně jako vy z úspěchu drnholeckého Nového vinařství. Jejich úspěšný Ryzlink vlašský je důkazem toho, že i v naší oblasti se dá vyrobit špičkové víno. I my ležíme na úpatí Drnholecké pahorkatiny..... Na Wikipedii se píše: Drnholecká pahorkatina je geomorfologický podcelek spadající pod Dyjsko-svratecký úval. Nachází se severozápadně od obce Drnholec, směrem k řece Miroslavce, jižní hranici útvaru tvoří řeka Jevišovka. Jedná se o plochou nížinnou pahorkatinu. Geologicky ji tvoří neogenní sedimenty, říční terasy a spraše.

Tak vidíte v jak zajímavé krajině žijeme.... Ale přehradu ani moře tady mít nebudeme, i když si to někteří vizionáři myslí.... Klidně se zeptejte ve čtvrtek na zastupitelstvu.

         (lan)





2 komentáře:

  1. představte si, že nám dnes taky klekla mikrovlnka, ale než ji vyhodíme, ještě ji zítra prohlédne opravář:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vítězné víno je zrovna z vinice z Klentnice, takže Pálava, ne Drnholec:-)

    OdpovědětVymazat