čtvrtek 22. února 2018

Jezdím jako ...., nejsem na výletě!

Dnešní čtvrtek je zatím takový "den blbec". V tom dobrém i v tom špatném. Začalo to tím, že jsem se ráno probudil později než obvykle a skončilo zatím tím, že jsem si ve Velkasu koupil rohlíky. Jeden byl dlouhý tlustý a slaný, druhý tenký, krátký a normální.


Za stejnou cenu, ale od dvou různých výrobců. Mezitím se však odehrála řada jiných drobností, které jsou dokladem toho, že to dneska není normální den.
 Ještě jsem nebyl ani na mostě přes Jevku, když jsem zjistil, že v kapse kabátu nemám peněženku i s doklady. Mira jedoucí na kole do práce viděl ty moje manévry. Naštěstí jsem ji doma našel velmi rychle, ani jsem moc neklel.... Za Mackami se přede mnou ploužil kamion. Už už jsem chtěl něco říct, ale všiml jsem si vtipného potisku na zadní části vozidla: JEZDÍM JAKO -obrázek prasátka-. NEJSEM NA VÝLETĚ, JSEM V PRÁCI. To mi tak spravilo ranní náladu, že jsem se musel usmát. Navíc byl řidič vozidla gentleman, blikl mi pravým blinkrem, že ho můžu bezpečně předjet, což jsem briskně učinil! Takže ještě jednou touto cestou díky! Na státní jsem za Suškami dojížděl další kamion. I ten měl potisk PŘEVÁŽÍM ŽIVÁ ZVÍŘATA! Ani nebudu říkat, co se mi v té chvíli honilo hlavou .... Ale náladu mi to určitě nezkazilo.
Chtěl jsem původně jet na Poho, ale už nebyl dneska čas, tak jsem se nezdržoval....Možná jsem dobře udělal. Je tam měřený úsek a když jsme chvilku sedli v práci, vyprávěla mi kolegyně, jak tady začátkem tohoto měsíce platila poprvé v životě pokutu. Jela "60"!, aniž si to uvědomila. To máte čáru na kraji města a pak před starým Coopem.... To je ten měřený úsek -----a apk už jenom přijde obsílka z městského úřadu se složenkou!

Mám dneska dovolenou. Za chvilku vyjíždím do Brodu. Do Uherského Brodu. Čeká mě několik nepříjemných úseků na silnici: Slatina, Slavkov, Bučovice, Buchlovské kopce.... Tak zdar všem motoristům. Nejezdím jako ...., jsem na výletě! :-)

PS. Normální den to fakt není. Teď jsem si uvědomil, že jeden z našeho pátečního "kulatého stolu" vstupuje dneska mezi nás "šedesátníky". Tak ať mu slouží zdraví a má pořád tolik elánu a energie jako teď, když dokončuje stavbu nového rodinného domu.

A ještě mi na mysli sedí Martin, s nímž se dneska odpoledne naposledy rozloučíme! Rodina, přátelé, známí a taky fotbalisti, s nimiž spojil celý život. Budeme ho určitě dlouho vidět s šálou božického Sokola opřeného o zábradlí .... Nebudu v božické smutečce, ale i v Brodě si vzpomenu....

                                   (lan)



1 komentář:

  1. Panu Topolčanovi přeji klidný odpočinek a cením si ho za věrnost, kterou dával nám všem na našem "stadionu"..
    Směrem k té první myšlence této zprávy, měřené úseky,omezující řidiči apod. Pane Nevrkla, ve Vašem případě dnešní ráno byl shon a nejet mimo Pohořelice, tak díky systému měření rychlosti v obci, asi platíte pokutu. Vy asi, mě osobně chodí tyto pokuty častěji, než když kupujem domů maso k obědu... Nebudu rozebírat důvody atd.,ale kolik to musí být peněz ze všech těch výběrčích stanic? Kde jsou? To musí být pěkná suma! Jdou do rozpočtu obcí, nebo?
    Jen tak mě to napadlo, tento měsíc už mi došli tři, tak ze zvědavosti, třeba důchodci sní o dosažení nějaké výše důchodů... Já osobně bych jim přidal, proč ne odtud??

    OdpovědětVymazat