čtvrtek 1. února 2018

Světový den mokřadů? Božice ho opět ignorují

Je to zvláštní, že se v Božicích nenašel NIKDO, kdo by se chopil jakékoliv aktivity spojené se Světovým dnem mokřadů, který každoročně spadá na 2. únor. A přitom tady máme tři nádherné mokřady, na něž jsme všichni hrdí!


Taky právě končící výstavka prací studentů architektury se božickým mokřadům věnovala a návrh na úpravu a doplnění mokřadů o další prvky (malá rozhledna či spojovací "plovoucí" chodníky) patří k tomu nejlepšímu, co práce z projektu představují.
Ekologičtí aktivisté v Božicích asi zatím nenašli nějakou nosnou myšlenku, jak naše mokřady "prodat". Nikdy však není pozdě!

            (lan)



4 komentáře:

  1. Minulou sobotu jsem využil otevřeného kulturáku a šel se podívat na výstavu Boží Božice. Výstava byla velmi zdařilá a hodně se mi líbila, ale v paměti mi zůstaly hlavně dva návrhy - zmiňovaná rozhledna (líbí se mi vzdušná konstrukce, která by dobře ladila s rákosím) a projekt farní zahrady. L. Nevrkla ml.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhledna je nádherná, chodníky taky, jenže bohužel v lesoparku nevydrží ani informační cedule, aniž by je někdo "nezkrášlil", těžko říct, jak dlouhou životnost by měly tyhle projekty. Bohužel. H.Koledová

      Vymazat
  2. Dobrý den, vede prosím okolo mokřadů nějaká stezka, že které by se dali pozorovat ptáci? Z mapy jsem nic moc nevycetla. Moc díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekl bych, že ano. Určitě stojí za to navštívit Božický mokřad pod lesoparkem (9 ha), jsou tam udržované stezky a vidět je leccos. Navíc přibyl mokřad u Hoja Dvora na božické Kolonii. Tam jsem sice ještě nebyl, ale tůňky prý již jsou hotové.

      Vymazat