úterý 29. června 2021

Silný osobní zážitek žádná fotka nebo video nenahradí


 Náročný den! Dnes kolem poledne jsem navštívil obec Hrušky. Kdo neviděl na vlastní oči, nedokáže si představit... Předával jsem dar pěstounské rodině od našeho Sdružení pěstounských rodin, aby se měli jak přepravovat z náhradního bydlení v Lanžhotě (cca 10 km).


Vyklízejí svůj dům, který je určen k demolici. Přírodní katastrofa, lidská tragédie, ale i naděje a neskutečná lidská solidarita. A perfektní logistická činnost policie.

Už když jsme se k obci blížili od Břeclavi, Tvrdonic a Týnce a uviděl jsem cedulku "Vítáme vás v Podluží", stáhlo se mi hrdlo a srdce jsem měl až v krku. Nevěřícně jsem se díval do polí, kde jsou ještě dnes zkroucené stožáry vysokého napětí, oholené aleje stromů a vjezd do Hrušek připomínal nějaký válečný film po bombardování nebo tankové bitvě.... A to už je dnes většina komunikací vyčištěných a průjezdných... Přišlo mi nějak nepatřičné tuto zkázu fotit.

Ta cedulka na stromě, který stojí před domem, mě dostala asi nejvíc. Je tam už léta, jelikož právě tam bydlí ona pěstounská rodina. Svůj domeček ve starší řadově zástavbě si neustále vylepšovali...Na štítu školy, k níž je domek nalepen, byl umístěn vysílač O2, který tornádo utrhlo a ten propadl střechou a stropem domku... Domek byl odborníky určen k demolici!!! :-((((( 

Z druhé strany domu (jak se říká za humny) stála velká zastřešená hala s dílnou. Pán vlastní několik automobilových veteránů...Jak dopadly, vidíte na jednom ze snímků... :-(((( Halu rozneslo tornádo po vesnici, dílně vytrhlo zamčené dvoukřídlé dveře, ale jinak zůstala stát!!!

Na horizontu "polního snímku" je v modrém obložení další postižená obec Moravská Nová Ves. Mezi nimi vzniká dočasná skládka stavební suti. Vozí se tam jak z Hrušek, tak z Neovsi... Posléze bude vytříděna a dále zpracována drcením.

...a cítil jsem ještě jedno: ti lidé potřebují a budou potřebovat svůj osud sdílet s někým dalším. A tak se určitě brzy do Hrušek zajedu za naší pěstounskou rodinou znovu podívat.

                       (lan)










Žádné komentáře:

Okomentovat