čtvrtek 24. června 2021

Tak nám padaly kroupy jako bon pari

Kroupy v naší ulici...

Po pravdě řečeno, moc jsem nevěřil tomu, že by i u nás byla bouřka a dokonce s kroupami. Když jsem ale slyšel, že to k nám jde z Rakouska a v 17:45 h začne pršet, tak jsem věděl, že to bude pravda.

Seděli jsme pod přístřeškem na dvoře, otevřel jsem si "plzeň" a než jsem si stačil pořádně zavdat, tak už kap, kap, kapi, kap. Do hodiny nakapalo asi 10 mm.

Když jsem si doma pouštěl staré Orlíky v top kvalitě, vůbec mě nenapadlo, že to nebuší do bicích, ani nehoblují basu, ale že to do venkovních parapetů buší pěkné kroupy!!! Chytl jsem mobil a natočil krátké video, které je na mém facebooku i na FB ProBožice.

Od přátel z Božic i okolí jsem získal několik dokladů dnešní svatojanské nadílky. Dnes je totiž Den narození sv. Jana Křtitele, s jehož useknutou hlavou tančila proradná kráska Salome (jistě znáte aspoň Krylovu píseň Salome). Tak dneska to byla taková malá apokalypsa... Hlavy nepadaly, ale kroupy zvící velikosti dvoukoruny a tloušťky bonbónů bon pari ano.

Tak přírodo, stačilo těch 21 mm a to, že u nás nejsou ani broskve ano meruňky potlučené.


P.S. V Břežanech prý kroupy provrtaly i plastové vlnovky na pergole! Ovšem tragické následky to má na Hodonínsku - obce Lužice, Moravská Nová Ves a Mikulčice a ještě více v obci Hrušky na Břeclavsku. Tam prý tornádo srovnalo se zemí půl obce, strhlo i věž kostela, auta byla vrhána na domy...

                                           (lan)

...kroupy v Břežanech

... kroupy v Boroticích

... kroupy v Božicích


Žádné komentáře:

Okomentovat