pátek 27. května 2016

Co by ještě mohlo být na dětském hřišti v Božicích. Další možnosti (28.5.)

Nové dětské hřiště v Božicích se nakonec daří vhodně doplňovat a upravovat a je to přesně tak, jak napsal pan starosta Karel Hala v úvodním slově v Božickém zpravodaji 3/2016: Přestože jsem nebyl zpočátku úplně přesvědčen o umístění hřiště v tomto místě, jeho využití a kladné ohlasy mě o správnosti tohoto rozhodnutí ujistily."


Mám v této věci podobný názor a jelikož jsem o víkendu hřiště se svými vnuky několikrát využil, mám i některé praktické zkušenosti. A jelikož nás pan starosta vybídl, abychom podávali "návrhy na doplnění hracích prvků", připojuji je ve fotografiích. Snímky jsem pořídil u sousedů v Hrádku a tisknu pouze to, co si myslím, že by se mohlo i na našem dětském hřišti uživit.
Kolem přístřešku nebo nějaké stínící pergoly jsme už o víkendu živě diskutovali. Prakticky všichni účastníci debaty se postavili proti umístění takového přístřešku. Prý tam není potřeba a hlavně, že prý se tam budou scházet feťáci. Toho bych se až tolik neobával. Pokud dáme k pravidlům hřiště nařízení, že "Dětské hřiště je přístupno pouze dětem od 3 do 14 let (možná i méně), a to dětem ve věku 3-7 let pouze v doprovodu dospělé osoby, a omezíme přístup provozní dobou - jinou asi v zimě a jinou v létě - tak tam prostě jiní "návštěvníci" nemají co dělat a lze je z prostoru vykázat. Místo je navíc tak "na očích", že silně pochybuji, že by se tam někdo nezvaný zdržoval. Ale říkám, je to věc názoru.
Zrovna tak jsem se se zlou potázal, když jsem se zmínil, že nikde v dostupné vzdálenosti není WC. Asi mají odpůrci veřejných WC pravdu, vždyť je pořádně nemají ani ve městech a hlavně - v blízkosti současného hřiště je volná příroda a tak si ulevíme bez rozpaků tam. Jak jinak? Vždyť se tak děje od nepaměti a nikdo žádnou újmu neutrpěl. A když si dřepnete do kopřiv, dobře vám tak!!! Aspoň budete zdravější. A štípnutí komárem do obnažené části těla taky ještě nikoho nepoložilo. Leda by nás štípl nějaký cizokrajný komár Anopheles.
Tak uvidíme, co se z nadhozených nápadů ujme. Hřiště je fakt pěkné, prostorné a připravené na návštěvníky i další hrací prvky.

                  (lan)








Další ukázky zaslané na probozice@centrum.cz dne 28.5.2015:





6 komentářů:

  1. Pro odrostlejší děti by se určitě hodila lanova prolézačka nebo pyramida,a pro mrnata by maminky jistě uvítali menší dopravni okruh pro odražedla a kolobežky:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten malý dopravní okruh je výborný nápad. Je možné ho někde vidět?

    OdpovědětVymazat
  3. Já osobně ho nikde nevyděla,byl to jen nápad a i když už mám dítě větší asi na tu koloběžku:)potkávám deně spoustu maminek právě s mrnaty na odražedlech.

    OdpovědětVymazat
  4. Chvalovice-hriste,okruh pro kola,in-line,kolobezky.. mám foto jedné super lanové prolézačky..

    OdpovědětVymazat
  5. Tak pošlete toto foto na probozice@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, posílám také foto hracích prvků, které se dětem na hřištích líbí. Měla jsem fotky i z Chvalovic, ale ty nemohu dohledat. K.

      Vymazat