čtvrtek 7. ledna 2021

Na božických chodnících kluzko

Tak kudy? Jen tudy....

 Pravda, pořádná zima vypadá jinak a není třeba dělat hned z komára velblouda. Jedno však za pozornost stojí. Při teplotách kolem nuly (v noci něco pod, přes den něco nad) se božické chodníky a cesty zbudované ze zámkové dlažby stávají nebezpečným kluzištěm



Šel jsem dnes ráno (ještě za tmy) do obchodu. Když nám teď zavřeli Flop, musíme dolů do Jednoty, a tak jsem zvažoval, kterou cestou se dám. Mám těch možností přehršel, zvažoval jsem tedy, kudy to bude nejbezpečnější. Rozhodnuto bylo záhy. Hned na křižovatce u Novotných.

Pod stodoly se dneska nevydám. Jednak tam není pouliční osvětlení a hlavně: vůbec mě v tomto nejasném počasí nelákají prudké schody nad sklepy i kus hladkého chodník bez zábradlí nad nimi. Kolem mlíkárky taky nepůjdu. Sice jsem tam nakročil, ale hned jak jsem vstoupil na zámkovou dlažbu vedle garáže, už mi to podklouzlo. A navíc. Jsou tam po cestě dvoje nebezpečné schody a ani po více než roce zde není instalováno slibované zábradlí. Sliby se slibují, .... Půjdu tedy tou nejbezpečnější cestou: dolu z kopce po silnici. Reflexní pásku nosím pravidelně, takže co... Přešel jsem u vjezdu do zahrady travnatý pásek, rozhlédl se 2x napravo nalevo - a šupajdá na levou krajnici! Proti mě nejelo za celou cestu nic, za mnou po druhé straně tři osobáky. Cesta byla bezpečná a u Dosoudilova sklepu jsem přešel na chodník pod Baťášovým. Šel jsem opatrně, neklouzalo to.

No a stejnou cestou jsem se nakonec i vracel. Jenom jsem u sklepů přešel silnici opět na levou krajnici. Proti mě za celou dobu jelo pouze jedno auto a tomu jsem pod Bačovým ustoupil za krajnici, abych zbytečně nepřekážel.

Vzpomněl jsem si přitom na Bohouška, kterému jsme marně doporučovali, aby chodil po schodech a ne po nebezpečné silnici. Už ho dneska chápu: Silnice je v tomto počasí bezpečnější než všechny zámkové chodníky.

                                                                     (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat