Už to by byla bomba, kdyby se postavila nová trať spojující Hrušovany n. Jev. a Hrušovany u Brna |
Z FB znojemského starosty sdílím jeho informaci o probíhajících jednáních, jež se týkají modernizace a zrychlení železničního spojení města Znojma s naší moravskou metropolí, městem Brnem. Nedávno zde komentoval svůj náhled na současný stav probíhajících jednání.
Když se však pozorněji podíváme na připojenou mapku, zjistíme, že tato nová rychlodráha by Hrušovany n. Jev. míjela!!!! Někde za Emínem by se stáčela směrem na Pohořelice. Tam má vzniknout terminál a tam se asi počítá s jedinou mezizastávkou. nebo ví někdo něco víc?
Informace najdete na https://www.facebook.com/malacka.politik/
Vlakové spojení Znojmo – Brno za 25 minut
Včera (4.3.2021) jsem měl jednání se zástupci Správy železnic (SŽ) nad studií proveditelnosti železničního spojení Brno – Znojmo. Realizace je pro nás neskutečnou příležitostí k rozvoji nejen města, ale celého okresu. Díky jedné z variant kterou SŽ zpracovalo bychom se do Brna mohli dostat za min. a do Prahy pak za , hodiny. Studie řeší také elektrifikaci Znojmo-Břeclav, která by měla probíhat po etapách do roku 2031. Jedná se o investici v řádu miliard .
Do léta bude studie hotová a na podzim se o ní bude rozhodovat na ministerstvu dopravy. V tomhle musíme táhnout za jeden provaz bez ohledu na to, kdo je "z jaké strany". Příští týden se potkáme s
Tomáš Třetina
na společném jednání, pak i s našimi poslanci. Chápu, že mi někdo řekne, že je to až za dlouho, ale je potřeba to řešit teď. Když promeškáme tuto příležitost, už to nedoženeme. Nechci a nebudu řešit věci "jen v rámci mého volebního období".
V navazující diskuzi zaznělo několik názorů, dotazů a upřesňujících odpovědí. Např.:
upřímně si myslím, že tohle je jediná smysluplná investice, která Znojmu zajistí světlou budoucnost. To, že dostat se do Brna (a kamkoliv jinam kromě Vídně) vlakem je k ničemu, vnímám třeba 25 let. Bohužel mě vidina realizace s ohledem na současný schodek státního rozpočtu, ze kterého se to ve finále bude platit, příliš nenaplňuje optimismem. Stačí se podívat na sever Čech, jak dopadají obce bez dopravní obslužnosti. Ale bylo by to fajn.
ps.: nemůžu si nerýpnout, ale 25 minut, to počítáte že vlak ve Znojmě vystřelí a pojede 100km/h až do Brna na hlavák bez zastávky?:)
tento výpočet je přímo od SŽ Na trati Znojmo - Břeclav se počítá s rychlostí 200 km/h a nová trať viz mapka níže počítá s rychlostí 230 km/h.
Pořád na to tlačit, pořád. Jak se to nedostane do pořadí investic jako obchvat, je ámen.
Ta studie proveditelnosti je asi tak relevantní, jako studie proveditelnosti obchvatu Znojma. Přijde jedna bába ze Spolku Obchvat, jeden nabubřelý dědek s organizací Voda z Tetčic a zbydou zase všude jen vizualizace a sny, jak by to bylo krásné. 200 nejezdí ani pendolino a vzhledem k tomu, že žádná jiná rychlotrať se tu ještě ani nezačla projektovat, natož stavět, velmi silně pochybuji, že to bude zrovna mezi Brnem a Znojmem.
Dostat se do centra Brna ze Znojma vlakem za 25 minut znamená pro Znojmo obrovskou příležitost. Je to stejná doba jako se dostat z Lišně do centra Brna nebo ze sídliště Kamechy v Bystrci do centra Brna. Tomu se musí fandit. Jen trochu mám obavy, když vidím, ze nádraží v Brně se plánuje 25 let a ještě se nekoplo.
Stavil jsem se na radnici ve Znojmě a mohu oznámit, že je jistá elektrifikace trati Znojmo–Břeclav a Brno–Miroslav (do roku 2030). A to pořád není to nejlepší. Cesta ze Znojma do Brna by se mohla zkrátit na 25 minut. Pod půl hodiny! Nyní se pracuje na studiích proveditelnosti trati do Brna, která je vypracována v několika variantách. Poté projekt posudí ministerstvo dopravy. Stavět by se mohlo začít v horizontu desíti let. Dočkám se toho? No snad... Tomáš Třetina, senátor
OdpovědětVymazatZdravím, je někde ta studie proveditelnosti k nahlédnutí? Na internetu jsem našel jen zadání z roku 2019…. Děkuji
OdpovědětVymazatByl to jeden zmnoha "vuizionářských" plánů bývalého znojemského starosty J. Malačky. Obávám se, že celý projekt skiončí "u ledu". Ale zkuste se zeptat J. Malačky přes facebook.
Vymazat