pondělí 26. února 2018

Chtěl jsem jít jen tak po Božicích............

Náves v Zámlýní doplnily na podzim
dva herní prvky pro děti. A dětí je zde
jako smetí a své hřiště si bezesporu
zasloužily
Chtěl jsem jít o víkendu jen tak po Božicích, ale díky větru a mrazu jsem došel jenom ke Kudličkům. Ne do kuchyně, ale do sousedního kulturního stánku. S úsměvem mě přivítala dočasná hostinská Jana i končící hostinský Laďa.


Chtěl jsem se o víkendu původně vypravit za Hoja Dvůr podívat se, jak se začíná těžbou dřeva připravovat výstavba nového mokřadu mezi rybníkem zvaném Páťák a Hoja Dvorem. Ale díky výše uvedenému mrazu a větru si tuto výpravu nechám na tento víkend.
Průřez a průklest se dělá i v obecním lesíku u bývalého smeťáku. To jsem sám zvědav, jak si to tady jednou pojmenujeme. Název Za školou není taky tak úplně košer....

V kulturním stánku jsem získal čerstvé informace o prvním turnajovém zápase našich fotbalistů. Lehce mrazem sežehnutá tvář Pumpida hovořila ovšem o tom, že to v neděli nebylo venku tak jednoduché. Skousnout jsme museli porážku s věčným rivalem z Hrádku i zraněné koleno kapitána Jury. Taky kulečníkový turnaj se nehýbe z místa, a to hlavně díky Jarovi, který je zase někde ve světě.
"Australan" Jara už je tři týdny doma, viděl jsem ho nedávno svištět na kole, tak mu prohřátí kostí u australského moře určitě pomohlo. O to větší šok to pro něho musí být v tyto mrazivé dny.
Auto mi dneska i při -12,5°C naskočilo na první brnknutí. To je velmi pozitivní zjištění.
O šeptandě kolem vily Holých jsem psal už jinde, stejně jako o naší slavné lípě před kostelem. Jak pravil křídlovický občan Karel: Jak jí to holce sluší! No, možná sluší, každopádně většina z nás moc nechápe ten kolotoč kolem její další existence. Není přece dost dobře možné, aby jeden den byla totálním nebezpečím pro každého, kdo kolem ní jen projde, a druhý den už to bylo všechno jinak a k jejímu dalšímu zdravému vývoji stačil lehký ořez? Bohužel v "božickém Kocourkově" je asi všechno možné. Je to takový Moliérův Zdravý nemocný! Herec a písničkář Pepa Fousek, bavič Josef Alois Náhlovský nebo komik Vlastimil Brodský by mohli vyprávět....
Chřipkové embargo na návštěvy v božickém Domově se stejně nedostalo ke všem rodinným příslušníkům a tak někteří přijeli - a zase obratem odjeli. Vztahy v rodinách jsou mnohdy krkolomné a předávání zpráv vázne.
Na webu obce se dnes objevila Výroční zpráva o poskytování informací za rok 2017. Na obec Božice se obrátilo šest žadatelů a všem bylo vyhověno. To je výborná zpráva. O život v obci se zajímáme, ptáme se a tak všechno důležité víme. Joj.....

                        (lan)




Žádné komentáře:

Okomentovat