středa 15. srpna 2018

O první božické poválečné kapele

Zajímají mě tentokrát jenom
muzikanti ...
Celou fotografii z prvních božických a křídlovických odvodů z roku 1946 jsem tady zveřejnil 12.4.2017. Dneska mě však spíš zajímají muzikanti na fotografii. Objevil jsem totiž dokument, jež se týká vzniku první poválečné kapely v Božicích. A je to docela zajímavé čtení.


Když jsem si četl některé diskuzní příspěvky k loňské fotohádance, vyplynulo z nich, že by na fotografii mohli být následující muzikanti: Poznávám jenom některé -na harmoniku pan Janošek,na trubku p.Ščuka, vedle něho se pamětníci neshodli: buď švec p. Fabík, nebo esenbák Bedřich Dostál.

Já vám dneska předkládám seznam prvních poválečných božických muzikantů, tak jak byli uvedeni v historickém dokumentu, který se uchoval do dnešních dnů. Sem tam je chyba v příjmení, protože ti noví osídlenci se mezi sebou ještě ani pořádně neznali. Proto čteme: Mahdal, Fabík, Krátký, Páral, Raušer, František Novák (varhaník, ale taky hráč na baskřídlovku), Čurda, Dekarli,, Bláha, Vlachynský, Vlk, Josef Šenkeřík a Teplý.
A tady historický dokument:


A k tomu seznamu je žádost o přidělení chybějících hudebních nástrojů pro čtyři muzikanty. Za povšimnutí stojí, že kapela vznikala jako společná pro Božice, Křídlovice a Kolonii.



Na výše uvedené fotografii nikdo nepoznal bubeníka - možná to je pan Teplý z Křídlovic. Já to jméno vidím a slyším poprvé, pravděpodobně v Křídlovicích dlouho nezůstal. Uvidíme, jestli si někdo z vás neosvěží vzpomínky a nedoplní nějakou další zajímavost k první božické kapela.

O té další kapele - Kubíci a cimbalista Jožka Kýr - už jsem něco málo slyšel. Ale pořád je toho málo .... Pár pamětníků mě zastavilo a vzpomínalo, jak k některému z Kubíků chodili do houslí.... Jen to hodit na papír, aby se na to nezapomnělo.

       (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat