úterý 14. srpna 2018

V pátek se rozloučíme s Jindřichem Širokým

Jindřich Široký se svou budoucí
manželkou Albínou, roz. Pliskovou
v roce 1948
Pamětníci jistě vědí, o kom je řeč. I já jsem se s panem Jindřichem Širokým znal. To bylo v době, kdy pracoval jako vedoucí zdejšího Domova, tenkrát Domova důchodců.


Když jsem zpracovával publikaci o historii božických hasičů, měl jsem v rukách i historické fotografie od paní Libuše Škrobové a na nich byl též mladý Jindřich Široký. V archivních materiálech, které jsem našel v mikulovském archivu, jsem se dočetl, že byl krátce i velitelem SDH České Křídlovice a později funkcionářem SDH Božice. No a zapomenout nelze ani na jeho další veřejnou činnost, když v 50. a 60. letech vykonával funkci tajemníka MNV Božice.
Ještě před několika lety jsme mohli pana Širokého potkat, kterak jede na kole ...
Ve věku 89 let odešel skromný, nenápadný člověk. Jeden z občanů Božic, na něž bychom neměli zapomenout.

            (lan)

Poznáte, kde stojí pan Jindřich Široký?


Žádné komentáře:

Okomentovat