úterý 22. května 2018

Na mackovické křižovatce se opět bouralo. Co na to pan hejtman?

Nedávno jsme zde připomínali výročí tragické smrti Pepy V. na mackovické křižovatce. Má tam dnes malý pomník. Vloni jsem dopisem požádal pana hejtmana JmK Bohumila Šimka (ANO 2011), aby se osobně zasadil o výrazné bezpečnostní upravení zmíněné křižovatky.


Něco málo se zlepšilo (posunuly se značky, že se bude odbočovat na Mackovice a Božice), ale samotná křižovatka zůstala - bohužel - beze změny! Bouračky tam od té doby zase nějaké byly, ale taková vážnější zase až dnes v úterý 22.5.2018 odpoledne.
 A zase, jak na potvoru, jsem se vracel z práce nedlouho poté, co se zde střetla dodávka se dvěma osobáky!!! Ještě bylo všechno syrové, dopraváci a členové HZS se pohybovali v křižovatce, řídili provoz a prováděli záchranářské práce. Jel jsem v koloně vozidel a nechystal jsem se tentokrát odbočovat, ale jel jsem ještě do Znojma. Pořídil bych i foto, ale bohužel jsem jel za vozidlem policie a to by nemuselo dopadnout dobře! Čekal jsem, že snímky uvidím na policejním webu a na firebrno.cz, ale zatím tam není nic.........Obávám se, že složky záchranného systému mají zákaz zveřejňovat fotografie z havárií na této mackovické křižovatce!!! To ale haváriím v tomto nebezpečném místě nezabrání.
A tak nezbývá než doufat, že tudy při své plánované návštěvě jižní Moravy projede prezidentská kolona a že se tak o nápravu zasadí náš prezident Miloš Zeman. Pojede na návštěvu do Kyjovic a myslím, že by se slušelo, aby navštívil i své voliče v Čejkovicích, kteří byli znojemským Zemanovem po 1. kole prezidentské volby. No a protože jak do Kyjovic, tak do Čejkovic by měl jet pokud možno hlavně po státní silnici, měl by projet i to nebezpečnou mackovickou křižovatkou. Tak se necháme překvapit. Dnes to odnesl jeden člověk zraněním, jeden osobák zrušením, druhý pomačkáním a dodávka šrámy. Aspoň, co jsem viděl při průjezdu.

P.S. A to ještě ČRo Brno hlásil hodinu předtím, že přímo v Mackovicích se srazila dvě osobní auta. Ach jo....Macky, Macky, vy jste nějaké zakleté!
     (lan)

4 komentáře:

  1. Za mého mládí bylo málo aut, takže tyto problémy se neřešily. Potom aut přibylo i my měli auto a každý týden jsme do Božic v klidu jezdili. Silnice z Brna do Znojma je hlavní tah a vždycky byl a na mackovické křižovatce se odbočovalo na vedlejší silnice a nehody tam žádné nebyly. Nechápu proč napadáte hejtmana a když tedy ano, tak nemáte náhodou Vy nějakou rozumnou variantu, která by to snad mohla vyřešit? Podle mne křižovatka je v normálu, hlavní silnice má přednost a na vedlejších je buď "Stopka", nebo aspoň trojúhelník - "Dej přednost v jízdě". Spíš by řidiči měli jezdit rozumněji - tzn. opatrně. Zajímalo by mne, kdo tuto poslední nehodu zavinil (z hlavní,nebo vedlejší silnice)? (me)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem psal, že je na tuto nehodu informační blokáda! A je celkem jedno, kdo nehodu zaviní. Podstatou je to, že směrem od Znojma je blízko křižovatky horizont, odkud (a taky kam) není vidět. Křižovatka potřebuje odbočovací pruhy jako je má křižovatka u Miroslavi. Ta je daleko a daleko přehlednější - a i tam občas dojde k bouračce - jak při odbočování od Pohořelic na Damnice, tak při vjíždění od Miroslavi na Pohořelice. U těch Mackovic to teď podle mě zavinila bílá polská dodávka, která jela po hlavní od Znojma, nedodržela předepsanou omezenou rychlost a vlítla do auta, které (asi) chtělo přejet od Mackovic na Hostěradice. Polák ji trefil a hodil na vedle stojící auto, které chtělo odbočit od Mackovic na Pohořelice. Takže ano, viníka asi vypátrají, ale to nic nemění na nepřehlednosti a nebezpečnosti této křižovatky. A třeba Pepa zde zahynul úplně nevinně, když odbočoval tak jako vy před léty, a zezadu ho nabral nepozorný řidič (který si nevšiml, že odbočuje doleva na Mackovice) a "hodil" jeho auto přímo pod kola autobusu jedoucího přes horizont od Znojma na Pohořelice. Šokovaný řidič autobusu zastavil až po 200 m v poli, ale to jistě všichni pamatujeme. Pan hejtman Šimek (ANO 2011) mi slíbil (tak jako slibuje celé ANO všechno všem), že se zasadí o to, aby se křižovatka stala bezpečnější. Já po více než roce jenom suše konstatuji, že se tak nestalo. A návrhy, co by se třeba mohlo pro větší bezpečnost této křižovatky učinit, jsem napsal jak jemu, tak na tomto blogu. Stačí jenom pozorně číst a nebýt nekritickým obdivovatelem. Martin Stropnický, Robert Pelikán nebo Dan Ťok už na vlastní kůži pocítili, kam je dovedla mlčenlivost a slepá loajalita. A o nic jiného nejde.Pan hejtman má v kraji největší moc a tudíž nese i největší odpovědnost. Do Božic se vloni podíval a zmíněnou křižovatkou projížděl, takže dobře ví, o čem je řeč.

      Vymazat
  2. Děkuji za vyčerpávající a hlavně pro mě "poučnou a hlavně ironickou" odpověď (jako vždy). V něčem s Vámi souhlasím, v něčem ne, každý má svůj názor. Je pravdou, že je tam horizont a kdo to nezná, je to problém, ale právě proto, kdo odbočuje z vedlejších okresek musí dávat opravdu velký pozor, raději chvíli počkat než vyjede. Většinou o tomto horizontu neví cizinci a řidiči, kteří tam jedou poprvé. Jistě by to vyřešily nejvíce odbočovací pruhy. Ale u Miroslavi je to zase o trochu jiné, tam je více rovina. Co se týká hejtmana - je pravdou, že má v kraji největší moc (to, že je členem strany ANO 2011 na tom ovšem nemá přece vliv.Byla by to starost každého hejtmana, který by zastával tuto funkci. Prostě politika musí být přidána.), ale o tomto všem rozhoduje nejdříve odbor dopravy Jihomoravského kraje, pak zastupitelstvo a páni radní. Je kolem toho dost zbytečného papírování. Znám to všechno z Magistrátu města Brna, což na Kraji je stejné. Magistrát rozhoduje o městě, Kraj o venkovu. A ještě dodatek - budete se divit, ale příspěvky sem přidané, čtu pečlivě. Bohužel tady jsem to nikde nenašla, zřejmě to bude pod jinou zprávou. (me)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, opravdu nemám ve zvyku vyjadřovat se ke všemu, co se okolo mně šusnne, ale už jsem to nevydržel před krátkou dobou, kdy jsem na tema silnice sarkasticky poznamenal, že správa silnic Znojmo stále buduje komunizmus. Obšas se mi povede vyjet mimo kraj, tak nezbývá, než se ozvat znovu.
    Smál jsem se, když se otevřela dodnes nejprázdnější dálnice ve státě, a to od Slavkova do Zlína. Potkat tam v její prní polovině vozidlo považuji dodnes za malý svátek, zasluhující oslavu. Silnice Pohořelice - Znojmo je vytíženější ve tři ráno, než zmíněná dálnice v dopravní špičce!
    Jinak na situaci šel Jihočech. Všude jsou tříproudovky, kde je radost při dojetí pomalejšího vozidla si chvilku počkat, než se můj jeden pruh vystřídá po chvilce za dva, kde předjíždím bezpečně a pohodlně, o kvalitě povrchu raději nepíšu.
    Raději ani nechci mluvit o Západočechovi, ten si udělal už dálnice skoro všude, a kde ne, tam je jihočeská finta.
    Myslím, že postoj všech zodpovědných k hlavnímu tahu na Rakousko z půlky Evropy si nezasluhuje výsměch, ale trestní oznámení!
    Z.Bart

    OdpovědětVymazat