úterý 1. května 2018

Nový lesní mokřad Božice - Příční potok u Dvoru Hoja

Nádherný menší lesní mokřad na Příčním potoce nedaleko božického Dvoru Hoja na konci božické Kolonie. Soustava pouze spodní vodou propojených tůní, tůněk a jezírek v krásném prostředí lužního lesa je krásná a romantická.


Bahno tvořící okraje směrem do polí v suchém dubnu vyschlo a dobře se po něm chodí i v plesové obuvi!!! :-) Ovšem až zítra odpoledne dorazí do Božic přívalové deště a krupobití, už to tak romantické a hlavně schůdné nebude. A to ani pro srnčí, zajíce a bažanty, které jsem svou lehkou nášlapnou chůzí stejně vyplašil. Možná si mě spletli s ohařem nebo proslulým stopařem Samem Hawkinsem...
Krásně upravené je i koryto Příčního potoka a to kolem mostku, přes který jezdí cykloturisté (a že jsem jich řadu potkal) i zemědělská technika. Mokřad Příční potok mě skutečně zaujala a jsem spokojený, že vznikl. Díky realizátorům za dobrý nápad. Naše krajina se stane mokřady proslulá a turisticky neobyčejně atraktivní. A to ještě nemluvím o zaniklých vesnicích, které i v této oblasti existovaly. Tady mě zatím váže bobřík mlčení!

             (lan)







































Žádné komentáře:

Okomentovat