úterý 19. ledna 2016

Chodíme do kina. Do moderního kina Svět ve Znojmě

Během jednoho měsíce jsem navštívil tři filmová představení. Atraktivní tituly krátce po premiéře. Důležité je však dneska i prostředí, v němž film sledujete a kvalita nejen obrazová, ale i zvuková.
Dva z těchto filmů jsem shlédl v moderním kině Svět ve Znojmě.


Jednoznačně mě oslovil Tarantinův western Osm hrozných. Překvapily mě Star Wars VII Síla se probouzí a trošku zklamal oskarový Revenand Zmrtvýchvstání. Ale to je věc názoru.
V Tarantinově filmu však hrála velmi důležitou roli i hudba Ennia Morriconeho, autora hudby k "dolarové" trilogii s Clintem Eastwoodem (jeden díl bude teď v neděli v osm na Dvojce) a jednomu z nejslavnějších westernů všech dob Tenkrát na západě.
I Revenand je western s hvězdným Leonardem di Capriem v hlavní roli, ale hudba mě zklamala. Hvězdné války mě překvapily. Není to "moje krevní skupina", ale sledoval jsem celý film se zaujetím v Palace Cinemas v brněnské Olympii.
Ve všech třech filmech patří zvukové efekty a kvalita zvukového přenosu k tomu, co o kvalitě našeho filmového zážitku hodně rozhoduje.

Jak už jsem řekl, dneska do kina nechodíme, abychom si odpověděli na otázku: "Co s načatým večerem?", ale hodně si vybíráme, kam a na co půjdeme a jak se v takovém prostředí cítíme. Za více než stovku vlezného chceme mít náležitý servis a zážitek. Od kina "zadarmo nebo za koruna" vlastně ani nic nečekáme.
Snad jen trošku nostalgie jednou za rok.

              (lan)


Žádné komentáře:

Okomentovat