pondělí 22. dubna 2019

Velikonoční hrkání v Božicích (dopl.)

Jedna z pěti božických hrkajících
skupinek
Ani letos nechybí v Božicích tradiční velikonoční hrkání. Na Zelený čtvrtek v poledne umlknou kostelní zvony a místo nich vyjíždějí do našich ulic kluci školou povinní, aby je svými hrkacími trakářky, ručními hrkači, klapačkami a řehtačkami až do Bílé soboty nahradili.



V Božicích se začíná ve čtvrtek odpoledne u kostela a pak se hrká v jednotlivých částech po menších skupinkách. Já jsem hrkače zastihl v pátek ráno po půl sedmé, když projížděli naší ulicí. U Hostince u Kudličků pak svoji ranní jízdu zakončili a vyjedou opět v poledne.

To se mi podařilo zachytit skupinky dvě - jednu opět v naší ulici a druhou, která šla za našimi humny. To je tam, kde by někteří chtěli třípodlažní bytovku. Za humny však bylo vždycky oblíbené místo pro setkávání vesnických dětí a mládeže. Tak je tomu už desítky let i v Božicích vedle Pastelek. Teď to božickým dětem chce někdo vzít! 

Obdržel jsem ještě jednu fotografii druhé skupiny v Křídlovicích, tak ji připojuji. Asi nám chybí jenom jedna....

         (lan)




























4 komentáře:

  1. Dobrý den,proč nejsou vyfocene i ostatní skupiny?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože mi jejich fotky nikdo neposlal. :-) Když pošlete, rád je zařadím. Stačí z mobilu na 731 507 403.

      Vymazat
  2. Doplnil jsem během dne dvě skupinky hrkačů. Tak jestli mi někdo pošle ty dvě zbývající, budeme to mít komplet. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Doplnil jsem ještě jednu skupinu hrkajících koledníků.

    OdpovědětVymazat