čtvrtek 10. srpna 2017

Co je šeptem, to je s čertem! I v Božicích (akt.12.8.)

Piknik na Dubové zahradě. A proč
vlastně ne?
Tak až dodatečně se dozvídám, že snad i v Božicích řádili před měsícem zloději pohonných hmot, kteří se ke svému zboží dostávali navrtáváním nádrží. Už prý je chytli a byli snad prý s obce Tasovice (bez záruky).


V úterý kolem 22 hodiny zasahovali u pastelek dva členové policejní hlídky. Příčinou snad prý byl spuštěný alarm zaparkovaného vozidla. Jak jsem si ověřil dnes (so 12.8.) tak skutečností nebyl alarm, ale pokračující šetření v případě dvou "seknutých" nádrží koncem června. V Božicích  se obětí stala dvě vozidla: jedno na parkovišti před Pastelkami (stalo se kolem 4 h ranní) jedno před rodinným domem v Křídlovicích. Sami dopadení zloději obě krádeže přiznali.

Do třetice neověřených informací patří ta, že v Božicích snad hledají kronikáře. Jen tak na okraj jsem si vzpomněl, že obecní kroniky se povinně píšou podle zákona z roku 1923. Ty do roku 1945 nemáme, po roce 1945 se psala (sem tam se zpětně dopsala) až do roku 1968. "Krizová léta" a "období normalizace" v kronice zachyceny nejsou. Kronika se pak píše od roku 1977, naposledy bez nějaké řízené besedy byly kroniky k nahlédnutí při oslavách výročí obce v roce 2015.

Dneska mi Na hýblu přeběhla přes cestu malá veverka. Běžela jak Hejnová, tak to přežila. To ta u Branišovic měla smůlu. Když jsem ji ráno míjel, ležela sražená u prostřední čáry, odpoledne už byla "na maděru" ...

Ve středu tři v noci mě probudila bouřka. Radoval jsem se, jak nám zase naprší. U nás nahoře to byly plné 2 mm, tak jsem ještě před odjezdem do práce zalil odchycenou dešťovkou. A teď se mi zdá, že to venku zase hroutí. Tak třeba dneska v noci (ze čtvrtka na pátek) ... Už to fouká i prší a jde to z jihu...

Ukradenou pramici z božického rybníka U náhonu asi zatím nenašli a nějakým podivným způsobem nám začaly usychat třešně ...

A jeden občan se ptá, zdali je možné si pronajmout obecní sklep k pořádání nějaké akce? Na koho se má prý obrátit?

Tak a než jsem to s výpadky energie dopsal, tak už hřmí někde daleko ... Jdu se mrknout, kolik toho dneska večer spadlo! A Hejnová medaili nemá. Ještěže nedopadla jako ta branišovická veverka ...
                               (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat