neděle 30. července 2017

Vinaři: Božice hrají 1. ligu!

Musím zklamat příznivce božického fotbalu, pokud si mysleli, že tento článek bude o fotbale (a že si Božice zahrají se Spartou). Nebude, jelikož sportu nerozumím a má úroveň fotbalových schopností je na úrovni písně „Já neumím hrát fotbal“. Je o tom, že se mi konečně po pár letech podařilo navštívit akci Božické otevřené sklepy. A za mě za jedna. Dal bych i hvězdičku, ale tím bych si vzal možnost hodnotit ještě lépe třeba příště:-).

Začali jsme u obecního sklepa, přesunuli do sklepní uličky u Borotic a odtud na degustaci ve vinici na Pustině, abychom den uzavřeli opět u obecního sklepa. A nikde to nemělo chybu.
U obecního sklepa se mi líbila pohodová atmosféra, piknikové deky a samozřejmě dobré víno. Ve sklepní uličce byl větší rej, dobrý sýr Marka Klíče, zajímavé rozhovory a samozřejmě dobré víno. Osobně mě zde také velmi zaujal sklep pana Švédy (viz foto), jehož druhá část s romantickým zákoutím v pískovci neměla chybu.
Pochválit musím i degustaci na vinici Pustina. Už začátek byl slibný díky trojímu projetí nového kruhového objezdu, což bylo oceněno i potleskem účastníky zájezdu. Degustaci řídila slečna Čurdová a Eliška Leisserová. Zejména bych ocenil fundovanost a viditelný zápal pro věc. Zde mj. od Elišky Leisserové zaznělo, že pro většinu božických vinařů je to záležitost popracovní, koníček, někdy i adrenalinový sport, ale že to není pro byznys. A toto je podle mě klíč k úspěchu Božických otevřených sklepů. Akce měla nejen výbornou organizaci, ale i skvělou atmosféru. A ta byla podle mě daná i tím, že to nebylo „byznysové“. Snad se to božickým vinařům podaří zachovat i do budoucna.
Po degustaci (samozřejmě dobrých vín), jsme se na závěr opět přesunuli k obecnímu sklepu, kde jsme končili diskuzí s panem Fňukalem, jak správně připravit kvas pro pálenku. Holt proces kvašení je klíčový pro každý dobrý nápoj:-).
Takže díky božickým vinařům za skvělou akci, za mě to byla vinařská 1. liga. A snad mi to příští rok zase vyjde.

L. Nevrkla ml.


Žádné komentáře:

Okomentovat