úterý 4. července 2017

Velký požár u Suchohrdel. Zasahovali i naši hasiči (dopl.5.7.)

Snad jsou to naši hasiči v akci. Kuba a
Lukin (?) na naší zánovní tatře. Pane
starosto, bojujme za ještě lepší a
kvalitnější stroj! Fire.Brno
Téměř sto hasičů z třiceti zásahových jednotek bojovalo v pondělí v podvečer s rozsáhlým požárem u Purkrábky nedaleko Suchohrdel u Znojma. Hořelo tam pole a přilehlá skládka pneumatik. Mezi zasahujícími jednotkami byli i hasiči z Božic.


I z Božic bylo možné spatřit tmavý dým na obloze. Výmluvné pak je foto ze Znojemského deníku ...

Rozsáhlou fotogalerii najdete na http://www.firebrno.cz a na http://znojemsky.denik.cz/galerie/u-suchohrdel-hori-slama-a-pneumatiky-s-hasenim-pomaha-i-vrtulnik.html

Doplnění a upřesnění z úterního zpravodajství:
Příčinou požáru byla jiskra od kombajnu na sklizeném poli s ječmenem.
Díky silnému větru se požár dostal do blízkosti zemědělského areálu a hořet začaly pneumatiky, které zemědělci již desítky let používají jako zátěž na plachty nad senážními jámami. To asi bude při šetření příčin a šíření požáru jedna z velmi diskutovaných věcí.
Průběh zásahu a součinnost hasičských jednotek z Jihomoravského kraje a kraje Vysočina byla podle mého laického názoru špičková.
A ještě jeden dodatek: Vyjeli jsme do 5 minut! To je vynikající čas!

Jedna perlička na závěr:
Když jsem byl ještě doma, měl jsem pocit, že slyším sirénu. Krátce na to jsem sedl do auta a jel na naši křídlovickou zahradu. Už z dálky jsem na obzoru viděl podivnou barvu na obloze. U zahrady jsem přibrzdil a ptal se procházející křídlovické paní, jestli neví, kde hoří, že jsem měl pocit, že jsem doma slyšel sirénu. "Já jsem nic neslyšela, já jsem byla s děckama na zmrzlině a nic jsem neslyšela, ani neviděla."

Na co jsme hrdí:
No tak hlavně, že se podařilo požár rychle lokalizovat a nás určitě hřeje i fakt, že se na úspěšném zásahu podíleli i členové zásahové jednotky SDH Božice. Už potřetí v krátké době se naši hasiči ukázali jako skvěle připravení a odpovědní ochránci našich životů. pro ty, kdo začnou počítat, tak připomenu, že se jednalo o zásah ve Velkém Karlově, první pomoc těžce zraněnému motorkáři na kruháku a nynější zásah u Suchohrdel. Všechny tyto případy najdete zdokumentované i na tomto blogu.

Resumé:
Osobně bych navrhoval radě obce a posléze zastupitelstvu, aby činnost našich hasičů nějakým způsobem morálně ocenili.

                                                             (lan)



Středeční požár 5.7.2017 po poledni - hořelo přes hektar sklízeného pole v katastru obce Šanov a mezi devítkou zasahujících jednotek byli i hasiči z Božic:






5 komentářů:

  1. celková plocha 33,5ha a likvidace ve 20:17

    OdpovědětVymazat
  2. Pro změnu dnes hořelo pole ještě o něco blíž k nám, a to u křižovatky Mackovice- státní- Hostěradice. Hasiči píšou: Podtyp: POLNÍ POROST, TRÁVA Popis: P trávy u cesty. Lokalizace 12:21, likvidace 12:29. Jednotky: PS Hrušovany nad Jevišovkou, SDH Božice, SDH Hostěradice, SDH Mackovice. Obec: Mackovice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes to nebylo tak velké, jednalo se o požár trávy mezi krajnicí a polem, pás cca 5 x 50 metrů. Na poli roste ještě zelený mák, tak se požár neměl kam rozšířit.

      Vymazat
    2. Ale i tak zasluhuje naše jednotka pochvalu, protože vyjela za 6 minut od vyhlášení poplachu. Myslím si, jak už jsem uvedl výše, že by se za naše hasiče mělo bojovat (nebo lobovat?) ještě daleko více. Na to, jak jsme dobří, bychom si to určitě zasloužili. :-) A dík za info.

      Vymazat
  3. dnes požár Šanov :( docela se to rozmohlo :(

    OdpovědětVymazat