pátek 21. července 2017

Zase jdu jen tak po Božicích (+akt.foto 21.7.))

Tak to napršelo v noci -
17 mm
Obyčejný všední den v Božicích, asi tak 18 hodin pryč, na obloze se to honí a všude plno lidí! Kam se podíváš, všude někdo je. A hned z první ruky jsem to schytal: Ten topol na hranicích Božic a Křídlovic nebyl žádný topol linda, to byl obyčejný topol černý!


Je to možné, hádat se nebudu, jenom musím vyzpovídat Ivana, který mě kdysi přesvědčoval, že to byla  linda. A Ivan by to vědět mohl, jeho táta chtěl tenkrát z dutého kmene tohoto stromu udělat včelíny. Tak jako staří Slované! Pamatujete, ne?
Když jsem se vracel odpoledne domů, ohodila mě závlaha pod Starou horou. Komu patřila, nevím, ale každopádně je určitě škoda, když vzácná voda končí na asfaltové silnici a na našich vozidlech.
Cestou do Křídlovic jsem si všiml, že pomalu ale jistě mizí dlažební kostky klasické šatovské dlažby z hromady "pod moruší". Jinak taky na úpatí Tanzbergu nebo taky u přestěhovaného pomníku, který část obyvatelstva Božic dráždí ...
V podvečer taky vyrazili do terénu naši hasiči. Byli ve Znojmě na technické a z ní museli "metelesku blesku" pod hydrant a rychle na pole k Hraběticím. Deset hasičských sboru likvidovalo od 18:45 h požár obilí na cca 4 ha.
Po cestě domů jsem taky před přejezdem u Břežan viděl ráno nabourané auto. Co k tomu dodat? Mobil? Oslnění slunkem? Nepřiměřená rychlost? Každopádně auto na odpis.
Krásné nové tabule a plakátovací plochu instalovali v Břežanech. V jedné z vitrín jsou fotografie mapující 70 let fotbalu v Břežanech. Jo, jo, bývaly to v Břežanech slavné fotbalové časy. Letos můžou být rádi, že nespadli do čtverky. Ne, nepřál bych jim to, mám tam řadu známých, bývalých žáků a upřímně řečeno bych raději viděl Břežany s námi v okrese. A jsem rád za spolupráci v žákovské kategorii.
Taky jsem potkal krásnou novou, zářivě bílou "dodávku".  Božickou. Typ vozidla jsem si nějak nevšiml, protože můj zrak popatřil směrem ke kruháku, kde se to rojilo vozidly "Pomáhat a chránit" na parkovišti U sýpky. Prý snad nějaká "kontrolní" razie na dočasně ubytované brigádníky.
Kluci zbrojí na Škárkovku. Tak nezapomeňte v sobotu od deseti hodin zde probíhá tradiční hasičský fotbalový turnaj. Taky jsem se měl podílet, ale máme u nás od zítřka čtyři z pěti vnoučat na týden na prázdninách a tak budu rád,když se zajdu podívat ...
Všem tvrdím, že v noci kolem druhé hodiny noční se u nás spustí déšť. Tak tomu budeme společně věřit. Ty pozdnější meruňky jsou bez vody malé, gumové a bez chuti. Ty se nehodí ani do hoboku! Všeobecně všechno zasychá a co je horší i usychá! A do toho lidovci vyhodili starosty z předvolební koalice! Co k tomu dodat? Možná přijde i kouzelník, jinak nás Andrej semele do vodňanského separátu!
Další Ivan byl dneska lehce naměkko, zítra vdává dceru! Tak přejeme novomanželům šťastné soužití a rodičům, ať to ve zdraví přečkají.

Na dvě hodiny běžného všedního dne v Božicích událostí až nad hlavu. Teď snad budete mít od mých "podoteků" a jiných reportáží na týden pokoj. Pochybuji, že mě vnoučata pustí k počítači. Takže budu rád, když něco napíšete vy. Já to rád otisknu.

                                                      (lan)

P.S. Než jsem to tady všechno dopsal, tak začalo kolem 22 h pršet!!!

PS 2. Na závěr ještě jednu smutnou zprávu. Malá 16 měsíční Nikolka ze Šanova mého bývalého žáka Martina z Břežan v těchto dnech podlehla těžké nemoci (akutní leukémii). Život je někdy nekompromisní a tvrdý. A strašně nespravedlivý.

Ranní zpráva:
S dopravními komplikacemi museli počítat všichni řidiči, kteří cestovali v pátek ráno ze Znojma směrem na Brno. Na silnici I/53 za Lechovicemi u Čejkovic se kolem šesté hodiny ranní srazila dvě osobní auta a autobus.
"Řidič opelu jel ve směru od Znojma na Brno. Předjížděl autobus v místech, kde to předpisy nedovolují. Čelně se střetl se Škodou Octavia," sdělil policejní mluvčí Petr Zámečník. Viník nehody vyvázl s lehkým zraněním, řidiče škodovky museli vyprostit hasiči. Vrtulník záchranné služby ho transportoval do brněnské nemocnice. Řidič autobusu i všech sedmnáct cestujících vyvázli bez zranění. "Dechové zkoušky řidiče opelu i autobusu byly negativní, vážně zraněný řidič se podrobil odebrání vzorku krve na zjištění alkoholu," dodal Zámečník. Po dobu vyšetřování nehody byla silnice uzavřená. Jezdilo se přes Borotice a Božice.

Podvečerní aktualita: Známý božický bavič, člověk s velkým smyslem pro humor, pro sport, pro každou zábavu i legraci, ale taky s velkým smyslem pro zodpovědnost, který podobně jako já :-) nechybí na žádné božické akci (je ještě lepší než já, ale taky je výrazně mladší!), momentálně "hopká" o francouzských holích. Byť se snažil zraněné koleno přemluvit k obvyklé funkčnosti, řeklo mu tentokrát: Dost! - a hybaj k lékaři! A tak přejeme našemu rekonvalescentovi Marovi rychlou léčbu a stále dobrou náladu, která ho neopouští ani s ortézou na levém koleni. malá Markova fotogaletie zde:

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/nehody/ridic-spatne-predjizdel-po-celni-srazce-pro-zraneneho-priletel-vrtulnik-20170721.html

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/nehody/ridic-spatne-predjizdel-po-celni-srazce-pro-zraneneho-priletel-vrtulnik-20170721.html




U moruše v Božicích


Za přejezdem v Břežanech

70 let kopané v Břežanech

Z historie Božic - prý topol černý

Vyvrácený topol černý asi v roce 1974


2 komentáře:

  1. Ve 22:30 h tam bude první milimetr. Do rána to bude ...?

    OdpovědětVymazat
  2. Dopravní nehoda u Oleksovic,odklon ze Znojma pres Božice! Takže zvýšený provoz.

    OdpovědětVymazat