sobota 29. července 2017

Otevřené sklepy v Božicích. Zase něco jinak (akt.31.7.)

Letos byly Božické otevřené sklepy z našeho pohledu zase jinak. Poprvé jsme se na ně vydali v širší rodinné sestavě (byť nakonec trošku neúplné) a tak jsem některé části programu stihl více, jiné méně a některé mě bohužel minuly.
Začali jsme od rotundy, první vzorky vzali u Marka a Romana, poté jsme se vínobusem přesunuli do Sklepní uličky u Borotic a pak už se to hrnulo tak nějak samospádem s většími časovými zastávkami. Kromě sklepů jsem stihl i jeden historický exkurz v katastru Českých Křídlovic a pak už jsem se cele oddal vinařskému programu.
Nestihl jsem všechno, dočista jsem se minul s cimbálovými kapelami, pobrukoval jsem si jen s harmonikářkou Máriou u Obecního sklepa a viděl jsem Ivana Bohátku v kroji Mužáků z Tasovic. Překvapil nás všechny zajímavý sklep Vlastíka Švédy a výborné občerstvení ve sklepě u Leisserů. Návštěvníci korzovali od sklepa ke sklepu, tu poseděli, tu postáli, všude panovala dobrá nálada a přátelská atmosféra. Naše Martina pofňukávala, že jí brzo praskl balonek MAS Hrušovanska, ale její pětiletý bratranec Ben, s nímž trávila celý týden u nás na prázdninách, jí galantně daroval svůj.
Autobusák Ivan sklidil bouřlivé ovace osazenstva, když s námi asi třikrát obkroužil novým kruhovým objezdem a pak s námi zamířil k řízené degustaci na vinici Pustina, kde hospodaří pořadatel akce Družstvo božických vinařů. Děvčata vyprávěla erudovaně, zajímavě a přitom v nás zmizely všechny připravené vzorky. Osobně mě zaujalo povídání o "Večeru", což je víno, které tady bývalo docela běžné, i když je vinaři nijak nevyhledávají. Jiřina a Eliška o něm vyprávěly tak poutavě, že by si člověk klidně koupil sedmičku!
Otevřené odpoledne jsme zakončili  tam, kde jsme začali: u Marka a Romana. U stolu dobře naladěných lidí jsme propili poslední degustační žetony a pevným rázným krokem jsme se vydali k domovu. Ještě jsme vyplnili anketní lístek a budu sám zvědav, jak můj tip dopadne.

Už teď jsme zváni na Božické otevřené sklepy 2018, které na nás budou čekat v sobotu 28.7.2018.

P.S. Abychom jenom nechválili, zaslechl jsem dvě výtky:
a) Některá vína za tři kupony je prý moc - to byl litr stál ... ??? ... několik stovek!
b) Porcička selátka na rožni + půl krajíčku chleba + nějaký doplněk prý vyšel na docela dost! Tam mám jednoduchou radu: Zdá se ti to moc? Nekupuj a kup si někde něco jiného. Nabídka byla neobyčejně pestrá a každý si dal podle chuti a stavu své peněženky! :-)

                                         (lan)
































































2 komentáře:

  1. Cimbálovky něco stojí, autobus něco stojí, samotné organizování takovéto akce také stojí značné úsilí. Když vezmu v úvahu, že vstupné pořádně není (50 Kč sklenička, zbytek žetony, za které si člověk koupí víno), tak celková průměrná útrata na takovouto akci mi přišla velmi rozumná. Většina vín byla za 1-2 žetony, hodně jídel bylo v normální cenové relaci. A hlavně - toto je akce, která Božice propaguje poměrně viditelně a řekl bych úspěšně, takže to za podporu stojí. Nehledě na to, že případný zisk DBV (pokud je, tak zasloužený) může pomoct k dalšímu rozvoji vinařství v obci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Navíc v průvodci bylo, kolik na které víno potřebujete žetonů, tak si mohli lidé vybírat i podle "ceny". A pokud to někomu připadá drahé, může se porozhlídnout po republice: https://www.wisomm.com/landing?gclid=EAIaIQobChMIr_eQ9PC31QIV7CnTCh06-QBlEAAYASAAEgLGFfD_BwE - ceny dost nesrovnatelné, že?
      Akce byla perfektně zorganizovaná, moc jsem si to užila, za mě velká jednička. Hana Koledová

      Vymazat