čtvrtek 20. června 2013

Kdo mi vyveze popelnici?

Nemilé překvapení na mě čekalo v pátek 14.6.2013. Pracovníci firmy AVE CZ, která u nás zajišťuje vyvážení domovních odpadů, váhali, jestli naši popelnici vysypou do svého kuka vozu. A přitom se jedná o zcela novou plastovou popelnici.
Nakonec ji vysypali, ale na víko nalepili papír, kterým nám sdělili, že příště již ji nevysypou, protože nemá ten správný tvar. Nedalo mi to a obrátil jsem o radu na několik stran. Firma AVE CZ jednalo velmi pružně a musím říct, že jsme během jednoho dne našli řešení, které je přijatelné pro obě strany.
Podstata problému tkví v tom, že ta moje nová "popelnice" je trošku nestandardní a prostě v Česku s ní nelze momentálně uspět. Byla vyrobena v Lucembursku (Ó, pane králi Jene Lucemburský, toho bohdá nebude, aby král český z boje utíkal!) a pro Česko je dodávána jako "Popelnice s kolečky 100 l". Koupil jsem ji v obchodním řetězci Makro v Brně. Má jednu podstatnou závadu: není ji za co uchopit! Má však i jednu výraznou přednost: je lehoučká jako peříčko!
Naše aktuální domluva s firmou AVE CZ je tato: Do popelnice vložím igelitový pytel na odpad a při vývozním dnu bude tento odpad i s pytlem odvezen. Další možnost je na mě: Firma AVE CZ je připravená mi obratem prodat novou plastovou popelnici za cca 850 Kč, která odpovídá českým normám pro popelnice. Asi na to časem přistoupím, jelikož  už vím, jak bych mohl tu mou současnou novou popelnici využít: Bude z ní výborný hobok na kvasící meruňky!
Rada pro všechny občany: Pokud se rozhodnete pořídit si novou popelnici, obraťte se nejdříve na firmu AVE CZ (i prostřednictvím pracovníků, kteří vyvážejí 1x za 14 dní popelnice) a pak to řešte. Nikoliv naopak, jako jsem to učinil já

Jen mě tak napadá, že v Rakousku nebo v Německu (a taky v malém Lucembursku) určitě tento "neřešitelný problém" neřeší. Tam ani netuší, že se něco takového může stát. V postkomunistickém Česku jsme takovým a podobným situacím vydáváni napospas dnes a denně. Jen mě potěšilo, že ve firmě AVE CZ jsou ochotní a příjemní lidé, s nimiž se dalo velmi dobře jednat, domluvit a najít řešení.

                                          Ladislav Nevrkla

Žádné komentáře:

Okomentovat