úterý 18. června 2013

Pár aktualit z Božic (+ výsledek žáků v Dobšicích) - akt.

Dneska skutečně vkročily do závěrečné fáze úpravy našich komunikací v různé míře poškozených při budování kanalizace. Viděl jsem dopoledne, že byla uzavřená silnice ke hřbitovu a viděl jsem, že je již hotová silnice k panskému domu (zdravotnímu středisku).
Další informaci jsem dostal před chvílí: naši žáci prohráli v odloženém utkání v Dobšicích 7:2 a zase prý nebyla jejich hra úplně povedená. Asi vliv těch úmorných tropických veder, na něž nejsme v Božicích zvyklí.
Obě naše branky dal (bez záruky) Kamil Hanzal.
Dneska jsem si poprvé dal zmrzlinu u Kudličků. Byla výborná - barevně i chuťově - pistáciová+borůvková.
Na zahradě pozoruji první letošní zrající meruňky. Kdybych měl tento stromek nahoře u domu, určitě už by byli s několikadenním náskokem. Mám to docela vyzkoušené, že je rozdíl mezi křídlovickou zahradou a zahradou v Božicích.
 Škoda, že včera na zastupitelstvu nikdo nezvedl "křídlovickou kartu", jak jsem o ní minulý týden psal. Asi mě chtějí donutit k zorganizování petice.
Stejně tak je to s naším milým chodníčkem od Jednoty k Dosoudilovu sklepu. To, že se o něčem nemluví, nebo se o tom nejedná, neznamená, že to neexistuje. To bublá a vře pod povrchem. Jak se třeba ukázalo včera na zastupitelstvu v diskuzním příspěvku pana J. Z. kolem zanesených kanálů.

Ještě drobnost k aktuální fotografii: nedávno jsem zde publikoval historickou fotku někdy z roku 1925, na níž bylo patrné, že tenkrát ještě nestály domy před zdravotním střediskem (panským domem), a to ani z druhé strany od Škrabalových po Dvořákovo (Tuháčkovo). Kdo ví, jak by se po nové asfaltce jezdilo dlouholetému správci božického Hoja Dvora panu Josefu Hessovi (jeho hrob byl na božickém hřbitově ještě v 90. letech). Správce nesídlil na Dvoře Hoja na dnešní Kolonii, ale právě v tomto domě (pozdějším božickém obecním úřadě - od roku 1928 až do roku 1951- a dnešním zdravotním středisku). Právě ve chvíli, kdy přestal mít panský dům své výsadní postavení, tak se zbouraly stáje a hospodářské budovy po obvodu a postavily se nové rodinné domy.

                                                     Ladislav Nevrkla

Tak moje meruňka je Aurora a marně přemýšlím, jestli jsem ji koupil ve Slupi nebo v Kadově


A silnice ke hřbitovu vypadá na prahu léta 2013 takto

Žádné komentáře:

Okomentovat